Logo

Fotball på projektor

Skriv et svar
31.10.2004 23.30.52 #1 av 4
Postet av: odda
Hei.
Kan noen hjelpe meg med flg problem?
Jeg har Benq pb2240, Denon AVR-1803, Denon DVD 900. (s-video koblet)
TV-signalene får jeg gjennom leie-dekoder fra Canal Digital (video koblet)
Alt fungerer perfekt når jeg bruker DVD, TV, PC, Playstation, men problemet oppstår når jeg skal se fotball. (både på TV og DVD)
Nærbilder er ok, men hvis det er mye bevegelse (som det heldigvis er i fotball ;-)) blir bildet uklart. Det virker nesten som om det står en sender ved siden av og sender ut forstyrrelser med javne mellomrom....
Jeg er helt ny med denne type utstyr og ville satt stor pris på om noen har ideer for å kunne se fotball på normalt vis.
pft.
Odda
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 09.01.51 #2 av 4
Postet av: Puckern
Sliter med det samme, nesten. Har Nokia 9802S sat tuner og overfører med Component kabel, 6-7 meter. For meg ser det ut som bildene er dårligst på Canal Digital kortet, Viasat (les: TV3) er noe bedre. Spesielt zoom nærbilder ser ut som "firkanter". Har en BenQ 7800 og DVD (strøkent) samt "vanlig" fjernsyn er bra. Hadde BenQ 6200 tidligere, problemet var verre der. Noen som har tips eller forklaring?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 22.26.33 #3 av 4
Postet av: Rune
Jeg tror dere rett og slett sliter med dårlig bitrate fra kanalene. Tipper at hvis sendingene er på NRK så vil det være et langt mindre problem. Mange av kanalene kjører med så lav bitrate (lite informasjon) at når man får raske bevegelser som krever mye oppdatering av bilder så blir bildet alt for dårlig.

Mange som klaget på dette under EM.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2004 12.52.03 #4 av 4
Postet av: odda
Jeg sliter faktisk også når jeg skal se fotball-DVD filmer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar