Logo

Forsterker til "gamle" dali høytallere

Skriv et svar
27.12.2006 19.39.04 #1 av 3
Postet av: slazh
Skal kjøpe ny forsterker til rundt 5k, å har 0 peiling innen feltet.
sitter nå med 2x dali 104 jubilee fronthøytallere, og 2x dali SR-5 bakhøytallere. og en dali sc-5 senterhøytaller. Vet ikke om disse høytallerne er noe spesielt bra, iogmed jeg netopp fikk anlegget, å har ikke hatt noen forsterker å bruke til det.

Noen tips i 5000kroners klassen til en surroundforsterker?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2006 20.01.53 #2 av 3
Postet av: petre2006
Rundt 5K klarer jeg ikke å gi noen forslag (andre har det sikkert) men om du legger på litt så kan jeg med trygghet anbefale deg en Pioneer VSX-1016V-K eller en H/K 245, begge er gode kjøp.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2006 04.39.04 #3 av 3
Postet av: Zleepyme
"slazh" skrev:Skal kjøpe ny forsterker til rundt 5k, å har 0 peiling innen feltet.
sitter nå med 2x dali 104 jubilee fronthøytallere, og 2x dali SR-5 bakhøytallere. og en dali sc-5 senterhøytaller. Vet ikke om disse høytallerne er noe spesielt bra, iogmed jeg netopp fikk anlegget, å har ikke hatt noen forsterker å bruke til det.

Noen tips i 5000kroners klassen til en surroundforsterker?


Prøv å se på noen surroundforsterkere fra Denon. Dali og Denon er en bra match lydmessig, og en forsterker/reciver i den prisklassen vil funke ok, Surroundrecivere i 5000k klassen kan være litt tamme på musikkdelen. Bare husk: Jo mer power, jo bedre lyd(jo kraftigere forsterker jo finere vil høyttalerne låte)=)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar