Logo

forsterker til aktiv sub

Skriv et svar
12.10.2008 19.44.30 #1 av 3
Postet av: brynjar90
jeg lurer på og bygge meg egen sub til hjemmekino annlegget mitt, men jeg vil bygge en aktiv sub. er det noen som vet hvor jeg kan få tak i forsterker og instuksjoner på hvordan jeg setter det hele sammen? trnger bare hjelp med forstrerker hovedsakelig... elementer og kasse vet jeg allerede hvor jeg skal få tak i.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2008 20.48.55 #2 av 3
Postet av: TheDude
Jeg ville sjekket eltek sine nettsider (dynabel.no). De selger ferdige kit med forsterker, element, kabler, dempemateriale og alt du trenger, bortsett fra kasse, i forskjellige prisklasser. De selger også enkle forsterkermoduler om du vil kjøpe elementer andre steder, og de selger forskjellige elementer, om du ikke vil satse på de ferdige kit-ene.
Jeg har også opplevd dem som behjelpelige med tekniske spørsmål rundt produktene de selger (skulle bytte fra trykkammer til bassrefleks på en bilsub, og fikk oppgitt kassevolum og rørstørrelse neste dag på epost).
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 11.22.33 #3 av 3
Postet av: roffe
Dette kan vi hjelpe til med, vet du.

Men det er ikke noe vits i å komme med tips til forsterker hvis vi ikke vet hva den skal drive. Er litt som å foreslå krydder til en matrett man ikke kjenner ingrediensene i.

Ellers ville jeg definitivt gjort designet av kassen og bassrefleksavstemmingen skikkelig i forhold til basselementet du skal bruke. Det er ikke alle kasser som passer avstemmingsmessig til alle elementer. Skal du ha sub til hjemmekino, så skal du også styre unna kasser til bilsubwoofere. De vil som regel spille kraftig rundt 80-100Hz og lite under det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar