Logo

Forsterker og høytaler matching...

Skriv et svar
18.02.2008 08.30.59 #1 av 11
Postet av: Bargaro
Hei.

Jeg er en nybegynner på dette emnet og ønsker litt råd om noen høytalere jeg vurderer sterkt å kjøpe. Jeg har sett litt på forumet her og på google, men finner ikke noe tilfredstillende svar, mulig det er av egen innkompetanse=P

Var innom Elkjøp i dag og fikk et tilbud på forsterkeren RXV.1800 og front høytalerne fra yamaha NS-777, er dette en bra match med tanke på forsterket høytaler? Hvordan er dette annlegget for en hjemmekino amatør?

håper på konstruktive svar, eller linker til hvor jeg kan finne svaret... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 08.49.30 #2 av 11
Postet av: boly
Det er enklere hvis vi får litt mere informasjon om hvor mye du har tenkt og lagt ned i dette. Litt info om rommet, TV vs. PJ, skal du ha sub, surround med 5 eller 7 kanaler osv.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 08.59.46 #3 av 11
Postet av: Bargaro
hey boly, kjapt svar gitt =)

Per i dag har jeg ikke noe spesiellt utstyr, har en 32"bilderørsskjerm, rommet det skal stå i dag er rundt 20 kvm, men skal flytte om ikke lenge å da vil rommet bli noe større, siden jeg ikke har bestemt meg enda for leilighet, vet jeg ikke helt hvordan stuen kommer til å se ut. Ser på dette som et lite prosjekt hvor jeg kan bygge litt etter litt, er straks ferdig utdannet, så per i dag er økonomi det som stopper meg. Er veldig lyd interessert, men har aldri hatt mulighet til å kjøpe noe spesielt utstyr, så nå er igrunn tiden inne for litt innkjøp.

Jeg ser veldig mye film, og hører en god del på musikk, da gjerne funk og rock(f.eks bigbang). Planen er å bygge dette ut til et 5.1 system.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 11.23.41 #4 av 11
Postet av: Zleepyme
Har selv hørt disse høyttalerne på lillebroren til RXV 1800(RXV 861). Funka bra det! Jeg vil tro at med ekstra kraft(som du vil få med en større forsterker som rxv 1800), så vil du ha enda mere punch og kontroll. NS 777 er en stor høyttaler og store høyttalere spiller bedre jo mer strøm du gir dem. Er det sånn at du vil vente med å kjøpe fullt surroundoppsett?
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 12.02.38 #5 av 11
Postet av: Bargaro
ja, har ikke råd til å kjøpe alt med engang så kommer til å bygge litt etterhvert. Tar gjerne imot forslag på høytalere som kanskje passer bedre om du/dere kommer på noen, til rundt samme pris vel og merke. Tenkte igrunn å kjøpe forsterker + front høytalere nå. Ser for meg at rxv1800 er et bra bra kjøp med tanke på kombinasjon av fremtid md tanke på HD lydformatene, og at den har okei med kraft. Ser derfor for meg at det er en forsterker som holder en stund.... selv om alt er relativt med denne interessen..=P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2008 20.48.18 #6 av 11
Postet av: Zleepyme
RXV1800 er nok et klokt valg ja! :) Fordelen med en slik reciver er jo at den har meget god elektronikk( Skulle man en gang i fremtiden ønske mer "trøkk" fra høyttalerne, kan man kjøpe effektforsterker.)
Når det gjelder NS777, så er dette ganske store høyttalere. Personlig liker jeg denne størrelsen veldig godt. Det er liksom noe brutalt med 4x8" bass i front.
Hadde selv et par Dali 808 før(samme størrelse høyttaler) Og skulle du vurdere andre høyttalere i den størrelsen så kan det være verd å ta en kikk på Dali Concept 8. De er dobbelt så dyre som NS777 da, men vil nok låte desto bedre. De er nok litt tyngre å drive også. Men RXV 1800 er langt bedre utrustet en min tilårskomne Denon, så selv uten effekt trinn vil det låte konge! Har selv bestilt RXV3800. Litt lang leveringstid, men gleder meg allerede :lol:
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2008 23.28.30 #7 av 11
Postet av: Bargaro
Rxv-1800 og NS777 blir bestilt om ikke lenge! Gleder meg!

Takker for hjelpen til dere to som svarte=) :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2008 00.35.51 #8 av 11
Postet av: boly
Du kan også ta kontakt med L-Sound for et tilbud på reciver og høytalere.
Tenker da på et 5.0 sett med SVS SBS-01 og en yamaha eller onkyo reciver. Ikke la deg lure av størrelsen på disse høytalerene. De er grise billige men gir meget god lyd for pengene. Legg til en sub fra SVS og du er i kinohimmelen... :D
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2008 19.38.30 #9 av 11
Postet av: Bargaro
har nå endelig fått min rxv1800 og ns-777.. å jeg kan bare si at jeg synes det er helt nydelige høytalere med deilig fin lyd. resultatet ble kjempe bra. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2008 21.03.16 #10 av 11
Postet av: Zleepyme
Gratulerer med nytt anlegg! :D
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2008 07.30.55 #11 av 11
Postet av: bahj
Kjøp XTZ komplett så er du i mål. Helt fantastisk god lyd. Knall om du bruker de til HIend også
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar