Logo

Forsterker med Auto Kalibrering..

Skriv et svar
06.01.2007 23.12.55 #1 av 5
Postet av: JLmorten
Er mye snakk osv om innstilling og kalibrering av forsterkerne.

Må snart ha meg ny hjemmekino receiver, har yamaha fra før og vil gjerne ha det igjen.

Men den jeg har er liten og må stilles inn for hånd.

Ein kompis har en toppmodell av Pioneer, den har en slik mic, som man setter i lytteposisjonen, og så stiller den inn høytalerne etter det.


Hvilke Yamaha modller har det?
Er det bare Pioneer som har slik auto kailibrering??
Andre merker som har slik?


Syns nå ikke Yamaha sin er no spesjelt vanskelig og stille inn, men skulle jeg stå mellom flere alternativ, og kun en har auto kalibrering, velger jeg jo den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2007 23.27.37 #2 av 5
Postet av: Soundispower
joda...min yamaha har det iallefall..slik mic som du prater om
heter så mye som YPAO eller YPOA...noe sånt...
min modell heter rx-v659..ca 5tusenkr...heilt ok receiver med fine muligheter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2007 23.28.54 #3 av 5
Postet av: Torja
Alle nye receivere i en viss prisklasse har auto kalibrering. Det gjelder Yamaha, Pioneer, Denon, Onkyo, Marantz, H/K osv...
Yamaha RX-V2700 har fått topp score av bladet "Hjemmekino" i siste nr. Er den vel dyr kan du sikker gå for V1700. Billigere receivere med auto oppsett fins også. Tror Yamaha sitt kalibrerings sytem heter Yapoo.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 09.43.38 #4 av 5
Postet av: pnerbye
YPAO heter romkorreksjonen til Yamaha.
MCACC på Pioneer
EzSet/EQ på H/K
Audyssey på Onkyo, Marantz og Denon.

Sistnevnte system er det beste med flerpunktsmåling og muligheter for eksternt tilkoblet måleutstyr for profesjonelle. Denon dyrere modeller har topputgaven av systemet.

Mener du kan få YPAO fra RX-V557 og oppover. RX-V1700 og 2700 har mer avanserte utgaver av YPAO igjen.

De billigeste systemene stiller kun inn avstand og volum på høyttalerene i sweetspot (beste lytteposisjon), mens mer avanserte systemer korrigerer for stående bølger, refleksjoner og flere lytteposisjoner.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 19.45.26 #5 av 5
Postet av: Runel
Pioneer har det fra 516 til under 3k. Billigste Yamha er RXV659 til ca 5k. Denon begynner på 3k også. De enkleste utgavnene stiller kunn inn nivå, avstand. På de større modellene er en del mer avensert.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar