Logo

forsterker kobler ut

Skriv et svar
21.02.2008 20.46.29 #1 av 7
Postet av: Andis
Heisann.
Har kjøpt meg en Harman Kardon avr 630 som jeg har kobla opp og alt virker tilsynelatende greit.
Idag begynte den plutselig å koble ut av seg selv mens jeg så tv. Gikk over til "stand-by". Når jeg så slår den på igjen, så er den på i ca 3 min, så kobler den ut igjen.
Da sto den på 5.1. Når jeg senere idag slo den på "no surround", så gikk det bra. Har stått på i flere timer nå uten å koble ut.
Hvorfor?
Er jo greit for meg å se tv med bare frontene på, men da blir ikke subben med.
Noen som kan forklare meg hvordan jeg kobler inn den, slik at den spiller når jeg ser på tv også ?

mvh.
Anders
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 21.14.42 #2 av 7
Postet av: Zleepyme
Jeg ville gått over alle høyttalerkabler med argusøyne og sjekket, og dobbeltsjekket om det var noen løse tråder som kommer borti chassis eller + og - inngangene. Hvis dette kun skjer når du kjører på surround, så vil jeg tro at det enten er senter, sub eller bakhøyttalerne som må sjekkes.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 21.46.47 #3 av 7
Postet av: Andis
hm, men det skjedde kun når jeg kjørte lyden fra tven.
Når jeg kjører ps3, så kobler den ikke ut, og da bruker jeg seff alle kanalene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2008 01.32.45 #4 av 7
Postet av: Zleepyme
Hvilken måte har du koblet tven inn på forsterkeren?
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2008 08.39.28 #5 av 7
Postet av: Andis
Æsj, den teorien holdt ikke vann.
Begynte å koble seg ut på ps3 også nå.
Skal gå over kabler veldig nøye idag, for å være helt sikker på at det ikke er det.
Hva annet kan være galt ?
Har fortsatt garanti på forsterkeren så..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2008 17.52.37 #6 av 7
Postet av: Zleepyme
Det er mest sannsynlig koblingsfeil på enten senter eller bakhøyttalerne dine. Sjekk om +og- er lik på utegangen på forsterkeren og inn i bakhøyttalerne/senteren. Sjekk som sagt tidligere etter koppertråder som kommer borti gods(det er utrolig lett at det skjer)

En annen ting som kan være problemet er hvis bakhøyttalerne har Bi-Wiring(Dobbelt sett med innganger) Hvis man bare bruker en inngang(altså +og -) må det være en link mellom inngangen du bruker, og inngangen som ikke brukes. Har du ikke dobbelt sett med innganger, så trenger du ikke tenke på det.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2008 20.39.44 #7 av 7
Postet av: Andis
Når det her er snakk om at de må ha en forbindelse: Jeg har handlet nye høytalere og kabler, og på disse (Ikon 6) er det bi-wiring muligheter. Hvordan fobindelse må det være? Er noe plast-forbindelse mellom utgangene ser jeg, men ikke noe kabling.
Har hatt forsterkeren til reperasjon, og den var bra en stund, men startet på med det tullet igjen nå. HÅPLØST!

Forsterker kobler ut når alle kablene er trukket ut også!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar