Logo

Forslag til sorround anlegg + plasma/lcd skjerm.

Skriv et svar
29.05.2005 15.11.57 #1 av 4
Postet av: Densi
Hei,

Jeg er i den situasjonen at jeg flytter nå og kommer til ny leilighet hvor stua er på rundt 20 kvadratmeter. Til den anledningen så har jeg også tenkt investere i ny skjerm (plasma/lcd) og sorround anlegg.

Jeg har tenkt på ett anlegg med satelitt høytalere, slik at de ikke stjeler formye oppmerksomhet av rommet. Skal brukes til både spille musikk og film.

Plasma/lcd skjermen ønsker jeg sende bilde til via ett pc-grensesnitt. Dette blir ett multimedia senter med dvi grensesnitt eller lignende. (multimedia senter lager jeg selv senere...)

Jeg har ett budsjett for alt på rundt 45 000, men ser gjerne at prisen er mindre.

Jeg tar imot alle forslag med takk :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2005 16.13.28 #2 av 4
Postet av: Runel
Hei Velkommen til forumet :D

Hvis en tar skjerm først så vil jeg foreslå Panasonic TH37/42PV500 den er "HD Ready" Hvor langt kommer du til å sitte unna TVen? Hvordan har du tenkt fordelingen annlegg/TV? Når det gjelder annlegg vil jeg anbefale å kjøpe komponenter slik at du får utbygging muligheter senere. Her bør du kjøpe en DVD med Digital bildeutgang som f.eksCambirge DV79, Samsung HD945 el. På forsterker siden vil jeg ha valgt en forsterker som har lip sync som f.eks Yamaha RXV657 På høytaler siden er jo Energy Take Serien hvis du vil ha høytalerne på veggen. En rimelig men god alt i ett pakke er Yamaha HTIB 106 her får du alt utenom digital bildeutgang(HDMI/DVI) på DVD. Vet ikke pris på den siste pakken eller Energy høytalerne. RXV657 er ca 5500. TH42PV500 er ca 35000.+kabler til annlegget ca 2-3k.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2005 19.32.26 #3 av 4
Postet av: Densi
"Runel" skrev:Hei Velkommen til forumet :D

Hvis en tar skjerm først så vil jeg foreslå Panasonic TH37/42PV500 den er "HD Ready" Hvor langt kommer du til å sitte unna TVen? Hvordan har du tenkt fordelingen annlegg/TV? Når det gjelder annlegg vil jeg anbefale å kjøpe komponenter slik at du får utbygging muligheter senere. Her bør du kjøpe en DVD med Digital bildeutgang som f.eksCambirge DV79, Samsung HD945 el. På forsterker siden vil jeg ha valgt en forsterker som har lip sync som f.eks Yamaha RXV657 På høytaler siden er jo Energy Take Serien hvis du vil ha høytalerne på veggen. En rimelig men god alt i ett pakke er Yamaha HTIB 106 her får du alt utenom digital bildeutgang(HDMI/DVI) på DVD. Vet ikke pris på den siste pakken eller Energy høytalerne. RXV657 er ca 5500. TH42PV500 er ca 35000.+kabler til annlegget ca 2-3k.


Jeg trenger egentlig ikke noe tv-tuner i skjermen siden signalet kommer fra en pc/multimedia boks. Jeg vet ikke om det finnes ett alternativt for panasonic TH37/42PV500 uten tv-tuner.

Jeg kommer sitte 2-3 meter fra Tv-skjermen og rundt samme avstanden til høytalerene. Det går trolig mot at jeg kjøper meg en TH37/42PV500, men skulle gjerne hatt uten tuner :-)

Olav
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2005 20.32.07 #4 av 4
Postet av: Runel
Det finnes alternativer uten TV-tuner innebygd somPHW7 fra Panasonic. Har mye det samme, men har ikke siste generasjon panel. Har 8 bit bildebehandling isteden for 11bit på PV500. Dette kan føre til ørlite grann dårligere bilde, men bildene på PHW7 er MEGET BRA :D Den er nokså rimelig også uten tileggsutstyr. Du må kjøpe til kort etter hva du vil ha av innganger. Er egentlig en "industriskjerm" men fult ut en hjemmekino skjerm også!
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar