Logo

Format??

Skriv et svar
27.01.2004 19.07.53 #1 av 4
Postet av: Alas
Lurte på noe.Når jeg ser på dvd virker det som om jeg mister endel av bildet. Har forsøkt forskjellige innstillinger på tv'en, men bildet blir uansett for stort fot skjermarealet. Har en ganske ny 32" videscreen. Lurte på om det er flere som har dette problemet? Og om det går an å ordne. Og er problemet borte ved bruk av plasma evnt. prosjektor??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2004 19.08.33 #2 av 4
Postet av: Rune
Hvilken innstillning på TV apparatet bruker du. Ved vanlig DVD avspilling og hvis DVD spilleren står satt til at du har en widescreen TV så skal du ikke miste noe som helst.
Mvh
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2004 19.09.06 #3 av 4
Postet av: Alas
Jeg bruker en panoramic innstilling, det er den som kommer når jeg velger format automatisk. Kan og velge 16:9 men da mister jeg mye mer av bildet. Samt noen andre format. Det jeg merker det på er hvis jeg minsker bildet til 1/2 størrelse, da ser jeg ting som jeg ellers ikke ser.

Dvd'en står i wide, kan velge mellom to andre "normal/ps" og "normal/lb" vet ikke om dette kan hjelpe. Spilleren er ikke verdens beste, kan den ha noe å si?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2004 19.10.04 #4 av 4
Postet av: Rune
Den riktige innstillningen på TV er som regel kalt wide (på f.eks sony) eller 16:9

For meg høres det ut som om det brukes en slags Zoom funksjon som gjør at du mister ting.

Hvilket format er det på DVD platen? (2.35:1 eller 1.85:1)

Ved 2.35:1 DVD filmer så skal få sorte striper over og under.

Mulig det er feil på TV.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar