Logo

forbedring av lyd/kanskje bilde..?

Skriv et svar
13.11.2006 12.29.13 #1 av 2
Postet av: ryuujin
Hei

Har vært plaget av noen ekle streker på mitt nye 32" Grundig Xephia widescreen tv. Disse kommer bare når jeg spiller dvd filmer fra min nokså dårlige Eltax DV-251. Denne har jeg koblet til med en komponent-to-VGA kabel som fulgte med tven. Og så får jeg sånne diagonale streker... En venn av meg mener at dette kommer av oppskaleringen i tven. Tven har en oppløsning på 1366x768(som er bedre enn 720p sant?). Tven er progressiv såklart.

Har egentlig eliminert muligheten for at det kan være tven som er uklart da bildet er krystallklart når jeg spiller f.eks ps2. Min ps2 er koblet til RGB inngangen på tvet.

Kameraten min foreslo å kjøpe ny dvd spiller med oppskalering i spilleren. Tok derfor en kikk på komplett og fant denne:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323703&view=detailed

(1)Er ikke dette en grei spiller? Tenkte å kjøpe meg en HDMI-to-DVI-D kabel, siden mitt tv kun har VGA og DVI-D kontakter( Pluss kompositt, s-vhs, scart og RGB-Scart). Mister jeg mye kvalitet hvis jeg bruker HDMI-to-DVI-D kabel? Burde jeg da heller kjøpe en spiller med DVI-D utgang?

(2)Men så tenkte jeg at jeg også trenger en ny reciever snart, og kanskje nye høyttalere. De jeg har nå er på såvidt 50 watt, med en 80w subwoofer. Receiveren er 5x50 og 1x100. Tenkte å kjøpe meg noen nye 140w høyttalere. Fire stykker av disse høye med subwoofere og to nye center høyttalere og så koble disse opp mot denne receiveren:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124254

(3)Men, jeg la merke til at den recieveren har ikke noen bra ut-signaler. Det beste den tar ut er jo S-Video? Og det er vel ikke bra nok? Burde jeg kanskje kjøpt en reciever med HDMI ut. Har sett de selger sånne som tar inn HDMI, komponent og kompositt og sender ut gjennom en HDMI kabel?


Håper på hjelp... :S
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2006 10.30.51 #2 av 2
Postet av: ryuujin
ingen som har noen tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar