Logo

Forbedre bildekvaliteten på plasmaskjerm via parabol?

Skriv et svar
18.09.2004 12.38.20 #1 av 4
Postet av: Kevi
Har nettopp kjøpt en 37" Panasonic plasma (PA30) og er nesten 100% fornøyd.

Har Canal Digital parabol pakke (1 kr) med en ustabil Pioneer tuner som jeg har planlagt å oppgradere i lang tid.

Spørsmål:

Er det noe å hente på tv kvaliteten ved å kjøpe f.eks en ny Force tuner ?

Og blir DVD signalene bedre på denne skjermen ved å benytte DVD spiller med prograssiv scan (PS)?

PS! Jeg går og venter på Pioneer DV-990 og dette systemet har ikke (PS), men jeg tror jeg vil bli fornøyd allikevel?? (Har uansett 30 dager bytterett hos Elkjøp).

Håper på positive tilbakemeldinger :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2004 18.06.09 #2 av 4
Postet av: Rune
Forskjellen mellom RGB scart og komponent er ikke så veldig stor på dette apparatet. Har sammenlignet med en DV575 DVD spiller med RGB og progressiv scan.

Force vil nok kunne gi litt bedre bilde. Bruker du RGB scart fra Pioneer tuneren?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2004 20.28.42 #3 av 4
Postet av: Kevi
"Rune" skrev:Forskjellen mellom RGB scart og komponent er ikke så veldig stor på dette apparatet. Har sammenlignet med en DV575 DVD spiller med RGB og progressiv scan.

Force vil nok kunne gi litt bedre bilde. Bruker du RGB scart fra Pioneer tuneren?


Ja, jeg bruker en Monster scart kable på 2 m. Men jeg er ikke sikker på om det er riktig RGB utgang på Pioneeren?

Takker for tilbakemeldingen Rune!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2004 20.34.30 #4 av 4
Postet av: Rune
Husk at ikke alle scart kontaktene på denne skjermen støtter RGB. Kun 2 av dem gjør det. Så du må sjekket at du bruker riktig for å få maks bildekvaltiet. Sjekk i oppsettet på tuneren om det er noe valg om å deaktivere RGB via scartkontakten.

Alle fulkoblede scart kontakter vil kunne overføre RGB slik at Monsterkabelen din nok funker abslutt utmerket til det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar