Logo

Flytting og plasma, ønsker råd

Skriv et svar
10.07.2010 02.18.35 #1 av 4
Postet av: Dinger
Saken er så at jeg skulle kjøpe plasma idag (Panasonic TX-P42G20E), men får så vite at jeg må flytte om seinest 2 mnd (leiligheten jeg leier skal selges). Nå vil dette være min første plasma, og jeg kommer sannsynligvis til å såvidt tørre å bruke den etter alle skremselshistoriene jeg har hørt om både innbrenning, og i dette tilfellet flytting.

Så da er alternativene å utsette kjøp i 2 mnd (kanskje prisgunstig og, vet ikke hvor mye de faller i pris på 2 mnd), eller konkludere med at dette er overdreven paranoia og kjøre på.

Alternativene ved flytting er:
1. Ansette flyttefirma for å flytte tv'en, noe jeg regner med er svindyrt og dermed ikke ønskelig
2. Leie bil stor nok for tv'en i innpakning, og strappe den så godt som mulig fast (en liten brostein, fartsdump eller hull i veien livsfarlig for tv'en eller), samt kjøpe flytteforsikring (sikkert svindyrt det og)

Kom gjerne med råd og egne erfaringer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2010 08.32.01 #2 av 4
Postet av: teebee
kan ingenting om plasma, men mener den kun ikke skal flyttes med skjermen ned. om du kjøper nå får du den sikkert i eske, så du kan pakke den inn i eska igjen når du flytter.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2010 12.17.41 #3 av 4
Postet av: Jorn.Finnerud
Skjermen fraktes i originalemballasje og den skal fraktes stående. Det er de eneste kriteriene. For så vidt ikke noe problem å frakte den uten emballasje heller, for eksempel i baksetet på en bil, men den skal stå oppreist.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2010 14.19.13 #4 av 4
Postet av: Dinger
Takk for svar til dere begge. Betryggende å høre at det å flytte en plasma ikke er et risikoprosjekt uten like, som er inntrykket jeg fikk av ymse forum der ute...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar