Logo

flimmer/hakkete bilde

Skriv et svar
24.05.2009 22.54.58 #1 av 6
Postet av: -[Tom]-
Vet det er masse tråder ute ang. dette emnet, men prøver meg her alikevel.

utstyr: quadcore q6600
ram : 3 gig
Vista Home premium 32 bit
Geforce 8800 GTS 320MB
Service Pack 1
Nyeste drivere til grafikkkortet.
Epson EMP TW 700 -Hd ready

Media playere:
Corel Vindvd 9 - pluss
Vlc player - nyeste
media player classic Homecinema

Installerte codec:
Haali Media splitter.

Jeg får flimmer på midten av skjermen når jeg ser filmer. Enten MVK format på vlc player eller VOB filer på corel windvd.
Har prøvd flere oppsett med alt av codec og ting jeg kan oppdrive som;
CCCP
K-lite
ffdshow
(pluss flere)

Får ikke noe problemer på pc skjermen, det er bare når jeg bruker prosjektoren på et ca 90" lerret. får flimmer på raske scener med litt action. Fra før fikk jeg flimmer da jeg endret "visningsformatet"/ Crop fra 4:3 og 16:9 16 :10
Men jeg ser i dag, etter å installert det meste på nytt at flimmert kommer på standard visningsformatet også

Jeg installerte nettopp vista på nytt, da jeg hadde prøvd så mange codec, at jeg trodde det var litt clash, men fikk flimmer allerede første testing, bare etter å ha installert vlc player.

Håper på hjelp i fra noen smartinger der ute. Se på film med flimmer suger villt og er überdistraherende.

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 06.03.54 #2 av 6
Postet av: petre2006
Hoy,

Ja, det er nok slitsomt å se flimmer på filmer... I første omgang kommer jeg ikke på noenting som halst som kan ha med dette å gjøre.. Men, vi får nå begynne ett sted;

1. nVidia har som kjent slitt voldsomt med defekte GPU'er og noe bruk av billige RAM brikker på skjermkortene sine som igjen har ført til (ja, det høres rart ut) at kortene blir slitt.. Altså, bildet blir dårligere over tid. Nå slo dette til for fullt ifjor sommer, verden over, og i hovedsak på bærbare PC'er, men også på en del skjermkort i løs vekt slik som du har. Har du mulighet til å teste ett annet skjermkort for å eliminere det evt. problemet?

2. Intel oppsett har en tendens til å ha langt større load på CPU enn f.eks AMD sine løsninger når det kommer til video rendring. Ofte ligger man på 70-80% load på CPU ved videorendring på en Intel mens man er nede i 8-12% load på en AMD. Så, derfor, er det pinlig viktig at det ikke det er noe annet som forstyrrer/tar resursene til CPU'en i denne kritiske fasen. Se til at du ikke har noe 'folding@home' programmer eller andre bakgrunns programmer som tygger CPU tiden din.

Ok, det var mine første tips, fpr vi se om det hjalp :biggrin:

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 08.21.59 #3 av 6
Postet av: teebee
merkelig at det bare skjer på projektor og ikke på skjerm. slitasjen på nvidia kortet og cpu load skal da virkelig være lik uansett hvor bildet vises. er det forskjellig oppløsning på skjerm\projektor?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 10.39.50 #4 av 6
Postet av: petre2006
Nei, der tror jeg du overser en ting teebee; Det som er saken, er vel at det kanskje opereres med en annen frekvens på PJ enn på skjerm.. Og, det kan være i dette området slitasjen/feilen ligger.. Men, for all del, merkelige greier.. :?

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 17.29.14 #5 av 6
Postet av: -[Tom]-
Takk for svar!

Jeg har desverre ikke mulighet til å teste ut andre grafikkkort her for tiden.
Jeg kjører samme oppløsning på skjerm og PJ: 1440 * 900.

Jeg har fått det til å fungere tidligere helt uten problemer, det er bare siste 3-4 mnd, jeg har blitt plaget, noe som kan tyde på "slitasje". Jeg har nok installert litt for mange codec samtidig, og trodde at dette var litt av årsaken. men etter en clean install, og med 1 codec om gangenm hadde jeg trodd det ville endre seg.

Sitter litt på kanten og venter. Har ikke sett en fullstending film på over 2 uker nå. som er en evighet for me :P

Hvis det skulle vært frekvens som er problemet, hvordan endrer jeg dette?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 23.50.42 #6 av 6
Postet av: -[Tom]-
Fant nettopp ut noe mer. Jeg har alltid klonet skjermen. Prøvde å bruke 2 skjermer, da uten å klone bildet. Da funker det bra. ikke noe flimmer så jeg klarte å se. Rart. Jeg har da alltid klonet, med et bra resultat.

jeg lastet ned 2 eldre drivere og prøvde meg litt frem. Hadde jo selvsagt sett at jeg klarte å klone pc skjermen opp på lerretet, da dette ser bedre ut og er lettere å navigere..men hvis dette ikke er mulig uten flimmer, så får jeg heller bite i det sure eplet.
Noen som har hatt lignende problem?

kloning = flimmer
2 skjermer = bra

Takk til alle som har svart til nå.
Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar