Logo

fjerde bytte ev pære på et år

Skriv et svar
27.11.2005 13.00.37 #1 av 8
Postet av: thomasbrucedyrud
hei, har hatt en hitachi pj-lc5 projektor i ca 1 år nå. Er på fjerde pæren på et år nå. bruker den ikke noe mer enn hva vanlig folk gjør tror jeg(bruker den til tv titting og film) er dette normalt eller kan det kansje være noe galt med selve projektoren? Noen som har vært borte i lignende før?

cheers

:D
-TheMacDaddy-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 13.49.13 #2 av 8
Postet av: Rune
Det høres da fryktelig mye ut. Er dette en projektor du drasser med deg rundt?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 14.16.15 #3 av 8
Postet av: thomasbrucedyrud
nei, den henger i taket. har ikke flyttet på den siden jeg fikk den
-TheMacDaddy-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 14.51.12 #4 av 8
Postet av: Flageborg
Hvor mye har du betalt for nye pærer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 15.06.34 #5 av 8
Postet av: dvdjan
Hvor mange timer har de gått før du har byttet de da ?
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 16.52.22 #6 av 8
Postet av: kWern
Det kan være du rett og slett har plassert projektoren feil, hvis du har den i feil vinkel. Det kan nemlig redusere pæras levetid betraktelig. Sørg for å ha den i vater! Spesielt horisontalt (sidene av projektoren), men kanskje også vertikalt (i kasteretningen). Noen projektorer er kontruert for å lett kunne vippes opp og ned fra bord og tak, spesielt presentasjonprojektorer, andre ikke (disse har gjerne lensshift for å få til vertikalt flytte av bildet). Dette har med pæras kontruksjon å gjøre. En projektorpære er helt ulik en vanlig lyspære, da den har en bestemt lysfokuseringsretning, og ikke skal spre lyset over det hele.

Temperaturskifte er også et tema, spesielt under drift, men også når den er slått av. Regner med du lar projektoren kjøles seg godt av, og ikke bare kutter strømmen tvert av når du er ferdig med å se?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 21.28.32 #7 av 8
Postet av: thomasbrucedyrud
betaler ca 3000kr for en pære, den første pæren varte bare 400 timer, men da fikk jeg ny gratis på garanti på pæren. nr.2 varte i ca 1000timer og det samme med den tredje. Og nå må jeg kjøpe den fjerde for pæra røk i går. Projektoren henger så rett den kan henge i taket den, renser luftfilteret ofte. Den var også fremvist i butikken fra taket og følgte med feste til takhenging på den. tempraturforandring er det vel egenlig ikke så mye. har vell hatt opp en dør noen ganger for å lufte med ikke noe uten om hva folk flest gjør. lar den alltid kjøle seg ned etter bruk. burde jeg kansje spørre om å få igjen på garanti (hvis det er det da) på projektoren og få en ny. Er jo på fjerde "TV" kjøpet for året hvis man tenker i cash. litt surt!

:D
-TheMacDaddy-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 23.07.24 #8 av 8
Postet av: Flageborg
Det virker litt merkelig.............at du på de 3 første pærene klarte 2400 timer, pluss kanskje 1000 timer på den fjerde som nettopp sluttet å virke, og alt dette innenfor et år???

3400 timer på under et år? Et vanlig arbeidsår er ca. 1860 timer uten overtid, dvs. 8 timer pr dag.............

Er det noen grunn til å IKKE levere tilbake produktet og heve kjøpet???

Min Optoma har en estimert levetid på pæra på ca. 3000 timer, og det leverer den.

Skaff deg Optoma, mest for pengene, både levetid på pære OG knallbra service og garanti-ordning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar