Logo

Feil på benq w100?

Skriv et svar
14.11.2006 01.27.20 #1 av 6
Postet av: BonnieMarino
Hei. Jeg har gått til anskaffelse av en benq w100. Med oppløsning 852-480. Men jeg har et problem.
Når jeg står nærme lerretet er det svarte/mørke området overlagt med temmelig store grå snøkorn over hele skjermen.
Er dette et normalt tilfelle på en projektor med en slik oppløsning eller er det noe galt med projektoren?

Brodern har ikke samme problem på sin hitachi tx300. Prøvde også en plasma og den var også strøken.
Sitter 3,10 meter unna på et 80 tommer lerret. Fra sofaen er disse snøkornene nærmest helt borte.

Noen råd,kommentarer eller ytringer?

Takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2006 14.02.19 #2 av 6
Postet av: BonnieMarino
Her var det mye hjelp å få. Skulle gjerne hatt svar, jeg lurer på å sende varen i retur.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2006 14.15.13 #3 av 6
Postet av: boly
Er det mulig og legge ut et bilde med snøkornene?

Tror det er rommene mellom hver pixel du snakker om og i såfall er det normalt.

Du kan nesten ikke sammenligne med broren din sin da den er dobbelt så dyr og er en av de bedre lcd pj'ne på markedet. Den har også høyere oppløsning, altså flere billed punkter på lerretet en din pj.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2006 15.02.31 #4 av 6
Postet av: BonnieMarino
Bildet ser utfattelig jævelig ut fra 1 meter, hvis det er normalt så er det greit. Kjører ny dvd film.The Da Vinci Code. Med component fra en bra dvd spiller.
På hitachin ser det bra ut fra 20centimeter. Er det så stor forskjell, ja da har jeg driti på draget igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2006 07.59.40 #5 av 6
Postet av: Bidd@
"BonnieMarino" skrev:...... Er det så stor forskjell, ja da har jeg driti på draget igjen.


Hvis du tror du kan få beste bilde med billigste pj, så har du rett. Men send oss et bilde av dette så vi kan vurdere. Er punktene jevnt fordelt?
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2007 12.40.39 #6 av 6
Postet av: keneid
Hei.
Det er støy på bildet. Hvis du lar være å slå på f.eks. dvd-spilleren og lar benq vise sitt ordinære bilde, vil det ikke komme noe som helst støy.
Har du prøvd å kjøre med andre kabler enn component? F.eks. dvi?
Jeg kjører dvi fra pc (med ffdshow og dscaler) og bildet på min w100 ser overraskende fint ut fra 1meter.
Hvis du prøver composite i stedet for component vil du se at bildet blir ytterligere forverret.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar