Logo

Feil farger på projection design

Skriv et svar
27.09.2009 10.43.34 #1 av 3
Postet av: Karstenb
Jeg har hatt en Projectiondesign Action, model zero five projector noen år som har fungert utmerket. For noen uker siden tok jeg den ned og flyttet den til et annet rom og har nå fått probelemer med fargene. Det vil si den fungerte med en gang jeg skrudde den opp igjen, men andre gang jeg skrudde på strømmen ble blåfargene erstattet av en rosa farge i tillegg til at resten av bildet har fått et kraftig grønnskjær. Prosjektoren viser dette bilde i noen minutter før den slår seg av og på igjen med samme dårlige bilde. Det ser ut som den forsøker å stille seg om automatisk, men uten resultat.

Jeg benytter kompnentkabel, men ser at det samme probelemt inntreffer uansett hvilken type kabel og avspiller jeg kobler til projectoren. Er det noen her som kan ha peiling på hva dette kan være og om det lar seg reparere eller innstille?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2009 06.57.43 #2 av 3
Postet av: Gorm
Ta kontakt med projectiondesign

Det kan virke som om fargehjulet ikke synkroniserer riktig?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2009 12.20.10 #3 av 3
Postet av: AV-Marius
"Karstenb" skrev:Jeg har hatt en Projectiondesign Action, model zero five projector noen år som har fungert utmerket. For noen uker siden tok jeg den ned og flyttet den til et annet rom og har nå fått probelemer med fargene. Det vil si den fungerte med en gang jeg skrudde den opp igjen, men andre gang jeg skrudde på strømmen ble blåfargene erstattet av en rosa farge i tillegg til at resten av bildet har fått et kraftig grønnskjær. Prosjektoren viser dette bilde i noen minutter før den slår seg av og på igjen med samme dårlige bilde. Det ser ut som den forsøker å stille seg om automatisk, men uten resultat.

Jeg benytter kompnentkabel, men ser at det samme probelemt inntreffer uansett hvilken type kabel og avspiller jeg kobler til projectoren. Er det noen her som kan ha peiling på hva dette kan være og om det lar seg reparere eller innstille?


Det kan hende en firmware oppgradering eller re-flashing kan løse problemet og i noen tilfeller en oppgradering av fargehjuls lgaritmene, men dette er ikke noe jeg anbefaler deg å fikse på selv da flashig fort kan gå galt. Ta kontakt med PD og få oppgitt nærmeste servicepartner. Kanskje er det meg, kanskje er det deg, kanskje er det trallalei......(drukket mye kaffe i dag)

Lykke til. Dette kan bli OK eller dyrt.
The Terminator - BNC Terminator
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar