Logo

Fare for liv og helse?

Skriv et svar
10.12.2007 21.38.46 #1 av 3
Postet av: felixaux111
Skal kjøpe meg en Infocus IN76 for å ha på stuen.
Rommet er ca. 4m og jeg skal ha et 203 lerret. Da må jeg plassere prosjektøren rett over hodene der vi sitter for å få zoomen rett. (Er ikke plass bak stolene, der er det vegg)

Ser i sikkerhetsbrosjyren til projektoren at den har en "forbudt sone" under og rundt projektoren.
Sitat:
Hvis det mot formodning blir riper i lampen, kan det slynges partikler ut fra projektorens ventilasjonsåpninger. Når projektoren er på, må mennesker, mat og drikkevarer være ute av "forbudt område" under og rundt projektoren som angitt med "X" nedenfor.

På tegningen i heftet vises X ca. 2.4m x 1.5m rundt projektoren.

Er dette virkelig så farlig?

Må jeg ikke finne på å montere projektoren i taket over stolene (hvor jeg selvsagt ønsker å kose meg med både drikke og mat)?

Er det fare for helsa til ungene mine når de skal kose seg med Blåfjell eller Elias på DVD?

Blir nervøs av mindre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2007 22.00.45 #2 av 3
Postet av: Rune
Nå vil jeg tro at dette er et tegn på at projektoren skal selges på det amerikanske markedet. Man kan jo risikere å bli saksøkt for noen hundre millarder hvis noe sånt skal skje.

Det skjer av og til at lampen eksploderer, men jeg har til nå ikke hørt om eksempler hvor det spruter ut glass av selve projektoren.

Min pære eksploderte sist den gikkk, men alle delene holdt seg fint inni projektoren.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2007 22.04.39 #3 av 3
Postet av: felixaux111
Kan det være spesiellt for denne prosjektoren da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar