Logo

Førsteinntrykk av Logitech diNovo Mini

Skriv et svar
30.04.2008 15.07.13 #1 av 5
Postet av: LeGranDuc
Var innom Datakjeden i Stavanger igår.
Der hadde de Logitech diNovo Mini inne. Det måtte jeg bare ha. 8)
Kjøpte den svenske utgaven da det var den de hadde. Betalte 1328,- Kunne fått det litt billigere i diverse nettbutikker, men jeg er impulsiv.
Dette er genialt til HTPC hvis du ikke vil ha et fullsize tastatur liggende ved godstolen.

Her er det svenske oppsettet på tastene. Det er bare Ø og Æ som har anderledes tegn på tasten. Jeg må trykke "FN" for og skrive Æ.
Krever litt tilvending, men jeg kommer ikke til å skrive lange tekster med dette tastaturet.
Touch-paden er litt liten for tommelen min, så det tar litt tid å flytte markøren riktig.

Her er backlighten på. Når den lille bryteren over "BACK" knappen står til høyre som på bildet, virker touch-paden som touch-pad. (Døh!)
Settes bryteren til venstre blir det piltaster istedefor touch-pad.

Her er baksiden av tastaturet. Batteriet nede litt til venstre av midten. Bryter for å velge om det skal brukes sammen med PC eller PS3.
Knapp for å parre til høyre. Mottakeren kan lagres i rommet mellom batteriet og parre-knappen.

Her er mottakeren i lagringsrommet sitt. Veldig praktisk hvis du har lett for å rote bort småting.

Slik er baksiden med lokket montert. Dette har en overflate som er litt ru, slik som på mange av musene til logitech.

Mottakeren. Skulle gjerne hatt en som var mindre, men den står jo ikke i veien bak PC'en.
Det er jo og mulig å parre tastaturet med PC'er som har Bluetooth standard, eller andre mottakere.
Manualen sier jo at du får best resultat med å bruke medfølgende da. Hvor mye sannhet det er i det kan jeg ikke svare på.

Her ligger det i hånden min. Funker ganske greit. Vil jo bli bedre når jeg blir mer vandt med å bruke det.

Innstallasjonen gikk veldig lett. Plugget inn mottakeren, lot Windows gjøre sitt (WinXP home), så virket det bare.
Virker bra på PS3 og. Da må knappen på baksiden stå på PS3.
Hvis du bruker tastaturet på både PS3 og PC blir det litt tungvint, da du må parre på nytt hver gang du skifter mellom PS3 og PC.
Responsen er veldig god. Rekkevidden er oppgitt til 10 meter. Dette får jeg ikke testet da leiligheten min ikke er så lang i noen retning fra PC'en.
Jeg har kontakt hvor som helst i leiligheten. Selv på toalettet med døren lukket. (ikke at jeg sitter på do og taster.:P Måtte jo teste.)
Det blir fort fettmerker på lokket. Det er ikke noen lett måte og ta lokket av. (for de som måtte ønske det.)
Det fulgte med klut til å tørke av tastaturet med. ;)

Alle bildener klikkbare.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.04.2008 15.33.59 #2 av 5
Postet av: Cowboy
Flott preview - vi er flere som vurderer denne seriøst.
:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.04.2008 22.02.36 #3 av 5
Postet av: petre2006
Knall review, akkurat en slik som jeg vurderer veldig sterkt til mine HTPC rigger. Takk, og takk igjen!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 20.56.15 #4 av 5
Postet av: orso
Har i utgangspunktet tenkt å kjøpe Logitech diNovo Edge til min kommende HTPC. Har sett på Mini også, men blir den ikke veldig liten? Regner med at mousepaden er stor nok, men er det noe særlig å skrive med den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 21.24.19 #5 av 5
Postet av: LeGranDuc
Tja, det går jo greit nok og skrive med det. Går litt tregere enn med et større. Det var nettop størrelsen som gjorde at jeg kjåpte nettop mini kontra edge.
Dette innlegget ble skrevet på mini. :p

Touch-paden er litt liten ja.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar