Logo

førstegangs projektor for soverommet.

Skriv et svar
17.03.2008 21.18.52 #1 av 5
Postet av: HondaS2000boy
Hei.

Jeg er for tiden student i Oslo.
Har en 32 " lcd tv i stua, men bruker det meste av tiden på soverommet. Tenkte da å kjøpe en projektor istedenfor en tv.
Jeg har aldri hatt projektor før, men ønsker å prøve dette ut. Virker som billig for stort bilde.

Ettersom jeg er student har selvfølgelig prisen noe å si. Har satt et budsjett på 10 000. Har en hvit vegg som kommer til å brukes, men har lest at det beste er eget lerret. Derfor bør dette også medregnes i prisen. Kan gå 500 over budsjett hvis dette skulle være gjeldende. Støy er også en avgjørende faktor. Vil helst ha en veldig stille en da den skal være på soverommet.

Kommer til å henge den i taket. Det er 2.5 meter fra en vegg til den andre. Så når jeg henger en projektor der, så blir det ca 2 meter til selve plassen der lerretet er.

Tenkte å investere i ps3 etterhvert også. Kommer til å spille av dvd og hd filmer fra pc (dvi-hdmi).

Det blir vel 720p som er gjeldende?
1080p er vel dobbel pris?

Hvor stor forskjell er det mellom 720p og 1080p. Det meste av det jeg skal spille av er i 720p, men eventuelt så er vel det mest optimale 1080p når det kommer til spill?

Kan noen komme med tips til komplett utstyr (Projektor og lerret)

takker for svar

ps lerret er på en vegg som er 180 bredt og 150 høyt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2008 21.43.33 #2 av 5
Jeg gir deg to gode alternativer som er verdt å ta en nærmere kikk på i din prisklasse. Det er Epson TW-700 og Optoma HD-70, Optoma HD-70 er en DLP-prosjektor mens Epson TW-700 er en LCD-prosjektor, hva dette innebærer og hva du burde velge kan du lese mer om her:
http://www.hjemmekino.no/guide/projektorguide.asp