Logo

Få 5.1 lyd på musikk/mp3 som spilles på dvd spiller?

Skriv et svar
03.06.2005 05.45.17 #1 av 3
Postet av: arna
Hei, jeg sitter med logitech z-5500 og dvd spiller, disse er forøvrig koblet slik;


Det funker helt topp på filmer de jeg får 5.1 lyd, men hvorfor får jeg det ikke på musikk? Når jeg setter inn en plate enten den er orginal fra butikk eller en jeg har brent selv fra min orginal plate får jeg ikke musikken til å bli på alle høytalere, bare 2.1, istedenfor 5.1
Hvordan skal jeg få det til? Når jeg kobler anlegget til pcen får jeg lyd på alle høytalerne, hvorfor ikke bare med en cd plate?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 05.50.36 #2 av 3
Postet av: arna
Tror jeg kanskje fant det ut, men det er bare en teori;

mp3 formatet støtter ikke mer enn 2.1, derfor kom det for et år siden ett mp3 surround format som støtter opp til 5.1.

PARIS - Dec. 2, 2004 - Thomson today announced that mp3, the world's most popular audio compression format, goes multi-channel. Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS, inventors of mp3, together with Thomson, co-inventors of mp3 and exclusive licensing representative for their mp3 patents and software, and Agere Systems , have joined to launch mp3 SURROUND into the consumer and commercial markets. This technology will enable 5.1 channels surround-quality sound for a broad spectrum of applications including web-based music distribution, broadcasting systems, PC-related audiovisual or gaming applications, consumer electronics and automotive systems.



Stemmer dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 06.44.30 #3 av 3
Postet av: Rune
Det stemmer helt. MP3 er kun stereo. Men du kan sette surround settet i 6 kanals stereo og da vil du få lyd på alle. Trykk på modus knappen på kontrollenheten. (jeg tror det var den den knappen heter)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar