Logo

Expert arrangerer sin Elektrofil-messe til helgen

Skriv et svar
18.06.2008 17.07.58 #1 av 7
Postet av: Torja
Lørdag åpner elektrofilmessa i Oslo spektrum.
Åpningtider:

Lørdag 21. juni: Kl. 10.00 - 17.00
Søndag 22. juni: Kl. 12.00 - 18.00

BillettprisInngangsbillett kr. 80,-. Aldersgrense 16 år.
Barn under 12 år gratis (kun i følge med voksne).
Noe man kan se på er Tanberg sin nye tv, Sony sin OLED skjerm og sony ericson med ny mobil tlf som har 8,1 MPIX kamera.
IT-avisen har lagt ut noen bilder:
http://www.itavisen.no/sak/776572/
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2008 18.49.33 #2 av 7
Postet av: Rune
Jeg håper det ikke blir slik det var i fjor da 99% av de som var der var for å handle billig riskoker. Det var stappa fullt og lite mulighet til å studere kule ting.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2008 19.23.20 #3 av 7
Postet av: Torja
Flere leverandører skal fokusere på Blu-ray.
http://www.release.no/artikkel.asp?id=5211
Får håpe det blir mest mulig brunvarer og minst mulig hvitevarer. Skal se om det er noen billige blu-ray filmer?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.06.2008 13.54.01 #4 av 7
Postet av: Torja
Jeg ser i messebladet jeg fikk i posten i dag at blu-ray filmene starter på 199,- og oppover. Ikke så bra. Men de skal selge ut Samsung BDP 1400 til 1499.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.06.2008 16.56.28 #5 av 7
Postet av: Torja
Fikk sett litt på Panasonic sin nye TH-50PZ800. Svært lekker tv. 100Hz dobbel skanning og V-real PRO 3 bildebehandleren. Ny modell, ingen pris satt ennå. Kommer til høsten. Skal vistnok ha mulighet for tilkobling med programkort for det nye digitale bakkenettet. Har noen bilder som ble temmelig dårlige desverre og yter ikke apparatet noe retferdighet. SC-BT100 Blu-Ray hjemmekinosystem var koblet til. En blu-ray receiver med 3.1 høytalersystem klargjort for trådløse bakhøytalere. For de som ønsker mest mulig WAF.


Pioneer sin stand viste fram nyeste KURO modell. Altid vanskelig å vurdere tv på en slik messe, men det så veldig bra ut. Både 60" og 50" var utstilt. Også disse hadde ingen pris ennå. Men Veilendende på 60" kunne bli 50K sa representanten for Pioneer.

Pioneer SC-LX90 var koblet til og med lcd display forran. En lekker liten sak til nærmere 60K :mrgreen: Igjen, fryktelig dårlig bilde.

Sony sin OLED skjerm var virkelig tynn, og med dyyp sortnivå. Men liten. Samsung sin tv med tilhørende alt-i-ett anlegg hadde skyhøy WAF eller det så veldig lekkert ut. Desverre ble bildene alt for dårlige...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 18.34.44 #6 av 7
Ser spennende ut, synd at jeg ikke hadde anledning til å komme å se selv. Fikk noen av dere sett 103" plasma apperatet, og Torja; hvordan var de nye plasma modellene fra Panasonic og Pioneer i belysning? Og fikk noen sett Tandberg apperatene?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 21.25.09 #7 av 7
Postet av: Torja
103" plasma:
I så pass stort lokale og med plasmaen hengende høyt opp og på litt avstand så den ikke så imponerende ut. Men den er stor som en kino og større enn mitt lerret. Så ingen film på den da jeg var der så umulig å vurdere bildekvalitet.

Tanberg LCD tv så helt greie ut, omentrent som en forventer av en LCD tv. Man får heller sjekke til høsten og evt tester. Så i alle fall ingen umiddelbare feil i det lyse lokalet. Utseendemessig som de fleste andre. Designet ligner veldig på den neste.

Panasonic og Pioneer så som vanlig veldig bra ut. Panasonic kjørte sine egne test filmer når jeg tittet på dem, Pioneer hadde på Destiny's Child - Live in atlanta Blu-Ray'en. Dette så meget bra ut. Meget godt sortnivå og svært skarp. Svetten randt nedover i elver på Beyonce. Men Panasonicen virket også både skarp og med godt sortnivå. Så i grunnen lite til noe gjenskinn i panelene så det virket veldig lovende som en først titt. Vanskelig å si om den ene virket bedre enn den andre. En del folk, og mye å se på. Blir bare en titt og engentlig ingen fornuftig vurdering. Men ingen tvil om at flatskjemer blir bedre og bedre.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar