Logo

Erfaringer med Pioneer DV-696AV eller andre tilsvarende?

Skriv et svar
24.08.2006 22.30.13 #1 av 10
Postet av: Kjetil2006
Er det noen med erfaring fra disse DVD-spillerene?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322574
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323703

Jeg ønskær primært en DVD-spiller med god kvalitet, men den skal ikke koste alt for mye. Jeg regner med å kjøpe meg enda en ny DVD-spiller igjen om noen måneder alt avhengig av hva som kommer på markedet.

Prismessig, så ser jeg nå etter en DVD-spiller til rundt 1.500-2.000 kroner.
Krav er HDMI-utgang fortlkoblingtl TV og digital lydutgang (optisk) for tilkobling til surround anlegg.

Det er viktig for meg å kunne ha en DVD spiller som er (eller kan gjøres) sonefri da jeg ser på filmer fra forskjellige regioner.
Det er også en stor fordel med muligheter for DivX og andre diverse formater.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2006 06.55.29 #2 av 10
Postet av: gdwarf
Jeg bar bestilt denne DVD-spilleren, og regner med å få den i hus om ei ukes tid. Har med andre ord ingen erfaring enda, men etter det jeg har lest og hørt så skal den være en grei spiller.

Skal da bruke HDMI til prosjektor (720p), og coax digital til reciever.

Jeg har også ønske om å gjøre den sonefri, noen som vet hvordan man går frem for å få til det?

[EDIT]
Har funnet følgende ang. sonefri:
http://www.pioneerfaq.info/english/dv69 ... ultiregion
Er dette helt risikofritt? Eller kan det skje uforutsette ting?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2006 17.06.38 #3 av 10
Postet av: Kjetil2006
Ok, da har jeg også kjøpt denne spilleren. Heldigvis fikk jeg lagt inn bestilling før prisen økte med nesten 200 kroner. Forhåpentligvis vil jeg være fornøyd. Jeg poster informasjon i denne tråden når jeg har mottatt spilleren og når jeg i tillegg har forsøkt den litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2006 16.48.53 #4 av 10
Postet av: Frode06
Leste siste nummer av Hjemmekino og Pioneer 696 er bra den,
bestilte den på Elkjøp idag for 1620 kr ink. at dem gjør den sonefri :) Men
jeg best. 2 stk da jeg og en kompis skal ha den. Bra pris det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2006 18.13.58 #5 av 10
Postet av: pirium
"Kjetil2006" skrev:Ok, da har jeg også kjøpt denne spilleren. Heldigvis fikk jeg lagt inn bestilling før prisen økte med nesten 200 kroner. Forhåpentligvis vil jeg være fornøyd. Jeg poster informasjon i denne tråden når jeg har mottatt spilleren og når jeg i tillegg har forsøkt den litt.


Og nå venter vi spent.... c",)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2006 20.50.52 #6 av 10
Postet av: arntos
Helt streit spiller. Var i allefall bedre enn 490 som jeg testet litt. Har kun sett 2 filmer og ikke brukt masse tid på kalibrering enda. Men virker som en OK spiller til prisen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 09.21.45 #7 av 10
Postet av: marduk69
Har hatt denne spilleren et par måneder nå ,og er storfornøyd . Svært bra bilde via HDMI på min Panasonic plasmatv. Den har tatt allt av dvd'er og divx jeg har matet den med ,og undertekster fungerer også uten problem.
Har ikke klart å få den sonefri enda på noen enkel måte . (må tydligvis ha Palm,pda eller likn for å få dette til).
Eneste jeg kan utsette på denne spilleren ,er at det kommer en svak summelyd fra den ,som kanskje kan irritere noen følsomme personer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 13.24.38 #8 av 10
Postet av: gdwarf
Har også hatt denne spilleren et par måneders tid nå, og veldig fornøyd. Gir gode bilder på min Hitachi PJ-TX200 prosjektor. Har ikke så stort referanse grunnlag, men til den prisen har jeg ingenting å utsette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 13.52.34 #9 av 10
Postet av: August
Hei,

Dere skriver om at en DVD spiller er sonefri. Hva menes med det?

Hilsen
August (som prøver å henge med på det tekniske)
:?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2006 10.07.59 #10 av 10
Postet av: marduk69
Det vil si at du kan spille dvd filmer kjøpt i eks USA som har sone 1 på filmene sine.Vi her i Europa har sone 2 på dvd filmene ,og de fleste dvdspillere som kjøpes her kan da bare spille disse sone 2 filmene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar