Logo

Erfaringer med Cerwin Vega 12" SUB?

Skriv et svar
24.02.2005 17.23.01 #1 av 7
Postet av: FallenA
Vurderer en slik til kinoen min, og lurer på om det er noen som har erfaringer ? :D
Ikke akkurat High End sikkert, men jeg vil tro at det er mye BANG for the buck !!! og siden budsjettet fortiden er litt stramt virker det som et fornuftig kjøp !
Hva mener dere ?
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2005 14.38.46 #2 av 7
Postet av: TheTubaplayer
Du gir egentlig svaret selv... er ikke high end akkurat nei, men lyd får du så absolutt. Så ikke et dårlig alternativ til hjemmekino...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 18.19.28 #3 av 7
Postet av: Tercius
broren min har en CV clsc15 sub, og den rister noe borti h*lv*te.
CV har jo ikke den fineste lyden i verden, men Bass med trøkk i har dem.
Jeg var med når han kjøpte og 15 tommeren er verd de 700 kronene mer den koster hvis du ikke har kjøpt allerede
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 19.53.43 #4 av 7
Postet av: kjelle
jeg synst ikke 15" er verdt 700 extra.pga 15" duger ikke til musikk.det blir bare risting og blafring.synst 12" til vega trøkker nåkk som det er.kjøp heller 2 12" viss du absolutt vil ha vega.skal ha stoooort rom før jeg villa hatt 15timmeren.men trøkker til kinoen.det gjør den.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2005 10.35.18 #5 av 7
Postet av: FallenA
hmm..
Jeg synes ikke det var så mye blafring i den 15" fra CV jeg hørte da !
Men jeg tror faktisk det vil bli litt overkill, og vurderer 12".
Jeg kommer bare til å bruke den til film, og kanskje i "PARTY" modus sammen ved høytalerne til en eller annen festlig anledning.
Høytalerne mine (AudioPro Black Diamond V.2) duger mer enn nok i musikksammenheng.

Jeg hørte forøvrig et litt stilig oppsett som sikkert egner seg ypperlig til en partyglad student med flat lommebok.

2 CerwinVega CLSC6, på stativ sammen med 12" suben.
Jeg må si at jeg ble veldig overasket over hvor bra, og oppløst dette låt.
Sånn rent lyttemessig var det nok ikke det beste, men det var ihvertfall
knalltøfft og morro å høre på.
Jeg kan ikke fatte og begripe at folk går å betaler for store gulvstående høytalere av merker som slutter på ...Tax, når de kan få så god "Partyfaktor" for omtrent samme prisen :lol:

Uansett så vurderer jeg å handle 12" suben fra CV, men kunne godt tenkt meg noen flere erfaringer fra dere først !

FA
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2005 15.48.15 #6 av 7
Postet av: Even Sundgot
til hjemmekino sunst eg att 12" eller 10" er det beste for den klarer å få bassen utt i tide forhold til ein 15" for elementet er så stort forhold til ein 12" og 12" er lettate å drive som oftast...
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2005 20.25.44 #7 av 7
Postet av: boly
"FallenA" skrev:hmm..
Jeg synes ikke det var så mye blafring i den 15" fra CV jeg hørte da !
Men jeg tror faktisk det vil bli litt overkill, og vurderer 12".
Jeg kommer bare til å bruke den til film, og kanskje i "PARTY" modus sammen ved høytalerne til en eller annen festlig anledning.
Høytalerne mine (AudioPro Black Diamond V.2) duger mer enn nok i musikksammenheng.

Jeg hørte forøvrig et litt stilig oppsett som sikkert egner seg ypperlig til en partyglad student med flat lommebok.

2 CerwinVega CLSC6, på stativ sammen med 12" suben.
Jeg må si at jeg ble veldig overasket over hvor bra, og oppløst dette låt.
Sånn rent lyttemessig var det nok ikke det beste, men det var ihvertfall
knalltøfft og morro å høre på.
Jeg kan ikke fatte og begripe at folk går å betaler for store gulvstående høytalere av merker som slutter på ...Tax, når de kan få så god "Partyfaktor" for omtrent samme prisen :lol:

Uansett så vurderer jeg å handle 12" suben fra CV, men kunne godt tenkt meg noen flere erfaringer fra dere først !

FA


Kjør på, har selv to 12", disse fungerer fint til film. Bruker bare en når jeg spiller musikk da de som det er nevnt tidligere ikke spiller så rent att det gjør noe, men ser du liker party lyd, og da er det bare å knalle til :D
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar