Logo

erfaringer med B&O Beovox Penta

Skriv et svar
09.02.2005 16.30.23 #1 av 5
Postet av: eflak
Lurer på om noen her har erfaringer med disse og hvordan de har tålt tidens tann ,) Eventuelt hvor mye de er verdt nå??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2005 09.22.41 #2 av 5
Postet av: Faller
hei. jeg har endel erfaringer med B&O Beolab Penta høytalerne. jeg (pappa) har ett par og de spiller veldig bra i forhold til mange nye høytalere:wink: hva du får kjøpt de for i dag vet jeg ikke, men jeg vil tippe rundt 10-15 000..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 19.15.11 #3 av 5
Postet av: eflak
hva slags forsterker bruker dere ? B&O ? Er det best eller er det ikke så nye hva slags, bare den har nok krefter til å drive de??

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 19.29.45 #4 av 5
Postet av: Faller
De har innbygget forsterker på 241 watt rms, så det er ikke noe problem... :wink: tror det er en klasse D forsterker som sitter i de, men jeg husker ikke helt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 01.04.27 #5 av 5
Postet av: Alpha
Trådstarter etterspør informasjon om Beovox Penta. Disse høyttalerene har ikke innebygd forsterker. Anbefalt drivkraft da høyttalerene var nye var Beomaster 5500 eller Beomaster 8000 som leverte 2x60W RMS og 2x100W RMS, henholdsvis.

Anbefalt forsterker bør vel dermed ligge i leiet mellom 60-100W RMS i 8ohm.


Og for å avslutte forvirringen, det finnes hovedsaklig to forskjellige Penta (Strengt tatt er det tre forskjellige versjoner av Beolab Penta og to versjoner av Beovox Penta, men for enhelhets skyld dropper jeg detaljene):

Beovox Penta:

Passiv høyttaler uten display.







Beolab Penta:

Aktiv høyttaler med display som viser kilde, volum og annen informasjon via B&O Beolink. Forsterkeren er på 1x150W.




Felles for begge er designet og teknisk utførelse. Begge har hele 9 høyttalerelementer, 4 bass, 4 mellomtone og 1 diskant. Beolab Penta er hele 165cm høy, BeoVox ca 10 cm lavere grunnet mangel på forsterker i bunnen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar