Logo

Er på jakt etter et plasma TV

Skriv et svar
12.08.2004 11.31.49 #1 av 2
Postet av: Scorpiux
Heysann,

Jeg skal kjøpe meg et plasma TV nå. Leser at det iforhold til LCD er dårlig på PC og Spille konsoller. Noe jeg egentlig primært skal bruke det til.... Betyr det at det er dårlig?

Panasonic TV 42" Plasma TH-42PA20 42" 16/9
Jeg så på dette TV... er dette noe bra? Evt. andre anbefalinger?

Når det gjelder det innbrennings greiene.. blir jeg ganske skremt. Det vil aldri skje under film vil det det?

Og hvis foreksempel Tv2 logoen skulle "brennes" inn.. er TVen øddelagt da? Eller kan det fikses ved et enkelt inngrep?

På forhånd takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2004 11.41.11 #2 av 2
Postet av: Rune
Heisann.

1. TH-42PA20 er en knallbra Plasma TV. Den er kommet i ny versjon som heter TH-42PA30 og med Panasonic sin prisnedgang så tror jeg ikke den er dyrere enn PA20. PA30 serien er regnet som de beste Plasma apparatene på markdet. (blant annet knuste PA30 alle andre (inkludert Pioneer) i DVD & Hjemmekino sin store Plasma test nå i august nr.

2. Til PC bruk er ikke en Plasma noe særlig grunnet alt for lav oppløsning. Skal du surfe på nettsider vil en vanlig 15" gjøre det bedre. Spilling og filmtitting går greit. Det samme gjelder spillkonsoll.

3. Innbrenning blir et mindre og mindre problem. TV2 logoen skal du ikke være redd. Ved PC bruk og TV spill er det bare å redusere lysstyrken litt så er du 100% sikker påa t det ikke oppstår innbrenning. Innbrenning fikses ofte med enge kretser eller ved å kjøre negativt bilde inn på TV (motsatt av det som er brent inn)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar