Logo

er prosjektorer best for hjemmekino?

Skriv et svar
31.08.2004 10.49.27 #1 av 4
Postet av: xxyy2
Plasma TV'r og DLP TV'r kommer for fullt. Raser i pris og bedrer seg i kvelitet.

Jeg er på nippet til å kjøpe en prosjektor for hjemmekino (venter på Panasonic AE 700) og leker litt med tankene...

En god prosjektor og et godt lerret koster omtrent det samme som en plasma TV. Plasma TV kan brukes som TV... og selv om en prosjektor også kan det er det lite hensiktsmessig.

Et lerret er stort i forhold til en TV. Men det kan rulles opp og dermed blir det omtrent borte... både fordel og ulempe....

Men man trenger jo en TV i tillegg likevel... og det blir litt mye å investere i begge deler...
:?:

TV kan brukes i dagslys. Har bedre kontrast.

Ekte kino vises i mørket likevel og det er sånn man bør nyte filmen...

Lav WAF på prosjektor i taket... Lav WAF på 50" plasma også...

Nå tenker jeg å skaffe en AE700 pluss en ok Loewe CRT TV... tror det er beste kombinasjonen per idag...

Noen som har andre pro og kontra?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2004 11.40.47 #2 av 4
Postet av: Bjarte
Jeg er helt enig med deg i dine konkluksjoner. Projektor passer best i egne rom til filmtitting. Å kun bruke en projektor til TV titting i stue og film blir noe ugunistig grunnet begrensningen en projektor har i dagslys. I tillegg til at brukervennligheten er dårligere enn i forhold til en TV.

Jeg ville satset på en 32" sammens med en projektor hvis du skal ha dette i en og samme stue,
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2004 15.52.51 #3 av 4
Postet av: Granberg
Hvis man skal se på film i daglys er det bare å kjøpe Sony's nye lerret som kun reflekterer lys som kommer fra projektoren (hvis det er lagt ut for salg da) + en tuner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2004 06.06.19 #4 av 4
Postet av: Jacob
"xxyy2" skrev:
Nå tenker jeg å skaffe en AE700 pluss en ok Loewe CRT TV... tror det er beste kombinasjonen per idag...


Det høres ut som et meget godt valg. Er virkelig spent på hvordan AE700 blir. Spesifkasjonene lover meget bra.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar