Logo

Er koblingen korrekt!

Skriv et svar
26.03.2011 12.05.28 #1 av 2
Postet av: Tarzan76
Hei,

Jeg har akkurat kjøpt med et nytt hjemmekinoanlegg (komponenter), men problemet mitt er at jeg ikke får overført hverken lyd eller bilde fra dekoder til TV`n.

Jeg har følgende enheter:

TV: Panasonic TH-42PX70E Viera
Receiver: Yamaha RX-V767
Dekoder: GET Box HD PVR
BluRay: Phillips BDP3100

Høytalere:
Yamaha NS-F210PB gulvhøytalere (front) x 2
Yamaha EF NS-C444 Senter
Yamaha NS-B210BP (Bakhøytalere x 2)
Yamaha YST FSW150 Subwoofer

Jeg har kobler som følger:
TV til Receiver = HDMI A til HDMI Out (Receiver)
Decoder til Receiver = HDMI out til HDMI In (Receiver)
BluRay til Receiver = HDMI out til HDMI 1 inngang BD/DVD (Receiver)

Problemet er at jeg kun får opp et stillbilde på TV`en etter å ha slått på dekoderen og stilt inn TV`en på HDMI A.

Jeg har lest gjennom endel av innleggende under denne tråden, og jeg har forstått det slik at det skal være mulig å kunne koble disse komponentene korrekt med kun HDMI-kabler?
Stereolyd fra BluRay til høytalerene fungerer fint hvis jeg spiller av musikk eller en film, men bakhøytalerene er helt død.

Kort oppsumert så får jeg ikke noe TV-bilder eller sourround-lyd.
Til informasjon så følger det med en YPAO-mikrofon med denne har jeg ikke rørt enda da jeg først vil sørge for at alle enhetene fungerer som de skal.

Jeg håper noe her kan gi meg noen tips om hvor eventuelt feilen kan ligge, og hvis dere tregner ytterligere informasjon er det bare å si i fra :smile:
Tarzan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2011 18.08.53 #2 av 2
Postet av: Runner
Hvilket stillbilde er det du får opp? Er det menybildet fra reciveren? Det du bør sjekke først er om inngangsetiketten du har satt hdmi kontakten i på reciveren, stemmer overens med valgt inngang på reciveren.

Når det gjelder surround lyd må du sjekke lyd innstillingene på blu-ray spilleren.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar