Logo

Er det noe far for "innbrenning" på Plasma (pioneer)?

Skriv et svar
29.06.2008 20.23.18 #1 av 10
Postet av: mawrick
Er litt usikker på om jeg skal gå for plasma eller lcd, da jeg sikkert kommer til å se en del filmer direkte fra pc'en, og kanskje litt surfing innimellom også (men ikke primært til pc bruk egentlig), men er det noe fare for innbrenning på en plasma skjerm om man ser film filer fra pc'en (f.ex der man ikke fyller ut hele bildet med bevegelse, men f.ex har en sort ramme rundt bildet)?

Takker for info.....:)

Har tenkt på Pioneer PDP4280XA.

Noen som vet om det er noe spesielt negativt med denne skjermen, kan man oppleve noe støy eller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2008 20.33.35 #2 av 10
Postet av: Blueflame
Nei, ingen fare. Gammel myte, et problem som pioneer har løst for lenge siden.

Har selv PDP-427XA. Hatt den i et år nå, spilt mye PS3 og Gamecube på den. Ikke det minste antydning til innbrenning av noe. Fungerer ypperlig til både konsoll og film, og ikke minst analog TV. Til PC ville jeg valgt LCD derimot med full 1:1 pixel mapping. Men etter min erfaring, så har de fleste jeg kjenner benyttet PC'n langt mindre på TV'n sin enn de antok. Dermed er plasma valget et trygt og godt valg. Anbefales på det varmeste!
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2008 20.37.11 #3 av 10
Postet av: mawrick
Ok, takker, stor forskjell på den modellen du nevnte og den jeg så på ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2008 20.46.02 #4 av 10
Postet av: mawrick
Noen som kan si noe om hvordan f.ex Panasonic sin TH-42PZ70 er sammenlignet med Pioneeren jeg nevnte?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2008 06.50.53 #5 av 10
Postet av: Blueflame
Nei, ingen stor forskjell. Men min er en eldre modell, så den du ser på er jo bedre. Den har bedre kontrast, det er vel den største forskjellen.

Panasonic er bra den, veldig bra tatt prisen i betraktning. Absolutt et godt kjøp, men skal du ha det beste så er Pioneer valget.

Panasonic'en blir lissom andre valget, nest beste TV'n der ute med et svært bra panel. Knall bra TV det også, du ville ikke angret på det kjøpet. Pioneer er ganske dyr, men du får derimot sinnsykt bra panel.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2008 14.29.50 #6 av 10
Postet av: staffel
Bare for å få det inn med skjei her. Hvis du har stillbilde på plasmatven din så skal det stå veldig lenge før det blir innbrent? om det i hele tatt skjer?

Har selv panasonic er kjempefornøyd og har enda en gammel dvdspiller, ikke dekoder og ike blueray. bare testen filmer i hd via pc.
panasonic
pioneer elr LG, lurer på om panasonic og pioneer er en smule billigere i forhold til kvalitet?
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2008 16.06.49 #7 av 10
Postet av: Blueflame
Riktig. Selv med stillbildet i lengre tid så skal du være ganske uheldig å få innbrenning. Men innbrenning er ikke så farlig heller, bare å stille inn en kanal der det bare er sus, så vil innbrenningen forsvinne etter litt med den kanalen stående på i 5 min. Men som sagt, det skal en god del til å få innbrenning. Hvis du i det hele tatt klarer det på de nye TV'ne i dag.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2008 16.15.32 #8 av 10
Postet av: mawrick
Da ble det en Pioneer PDP4280XA, så satser jeg på at jeg blir fornøyd.....:)

Er vandt med parabol og dekoder etc, men er akkurat flyttet til sted med kabeltv, hvor kabeltv er inkludert i husleien (grunnpakke), men da får man bare signalet rett inn i tv'en og ikke via noe dekoder, har dette noe betydning?, vil man f.ex kunne se "hd-kabaler" slik, eller krever det dekodere? (evt kan disse kjøpes uten at man oppgraderer abbonemanget og får dekoder fra kebeltv firmaet?).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2008 17.10.13 #9 av 10
Postet av: Blueflame
Ta kontakt med kabeltv leverandøren din, så får du nok svar på det. Men du må nok ha en dekoder og abonnement på HD-kanaler via kabel tv vil jeg tippe. Gratulerer med kjøpet da, du blir nok stor fornøyd skal du se.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2008 17.48.28 #10 av 10
Postet av: mawrick
Ok, skal gjøre det, takker for tilbakemeldingen....:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar