Logo

Er det mulig å unngå bruk av dekoder til kanalskifte?

Skriv et svar
26.12.2006 21.51.26 #1 av 5
Postet av: gunch
Jeg skulle gjerne brukt TV-en som kanalskifter fremfor dekoderen. Teoretisk burde det vel være mulig å utvikle en dekoder som kontinuerlig dekoder samtlige kanaler, slik at man kan søke dem frem på TV-apparatet. Eksisterer det noe slik?

Mindre fjernkontroller, enklere å programmere inn opptak, raskere kanalskift etc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2006 22.12.24 #2 av 5
Postet av: Rune
Du kan jo i teorien lage ditt eget lille kabeltv system. (som f.eks en rekke hoteller har)

Du trenger da en dekoder for hver kanal. I tilegg trenger du en rf generator for å gjøre signalet om til et analogt antenne signal.

Jeg vil heller foreslåt du venter på det digitale bakkenettet og apparater med innebygd dekoder.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2007 22.52.22 #3 av 5
Postet av: Cyrus
"Rune" skrev:Jeg vil heller foreslåt du venter på det digitale bakkenettet og apparater med innebygd dekoder.


Hvor lang tid tror du det vil ta før, f.eks. Canal Digital begynner å sende digitalt? Jeg har nettopp kjøpt meg HD TV og vurderer å kjøpe digital dekoder fra Canal Digital. Bør jeg vente med det?
"A houndred bucks for a comic book?!

Who drew it, Michaelmelangelo?"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2007 08.18.51 #4 av 5
Postet av: Rune
Jeg er litt usikker på hva du tenker på siden Canal Digital har sendt digitalt lenge. Er det HDTV du tenker på?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2007 19.34.38 #5 av 5
Postet av: Cyrus
Beklager, det var bare jeg som surra. Mente det digitale bakkenettet. Når det kommer til å bli den nye "standarden". Fikk mail av han jeg leier leilighet av, og han sa at kabel TV- nettet inn til huset her blir digitalisert 1.april, men litt usikker på hva han mener. Leste på hjemmesiden til Canal Digital at man kan bare bestille en digital dekoder nå.
"A houndred bucks for a comic book?!

Who drew it, Michaelmelangelo?"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar