Logo

er det bare meg eller krever techno\hardance mye?

Skriv et svar
20.03.2007 14.56.49 #1 av 5
Postet av: mEhE
Sitter og hører igjennom flere låter i flere katogorier .
men irreterer meg litt over når jeg skrur volumet høyt opp på elektronisk musikk(hardance,techno,trance,hardhouse,hardstyle osv),når låtene tar seg opp og mer forskjellige lyder kommer inn forsvinner de liksom bare inn i en i ball og alle lydene er ikke like klare(rotete lyd rett og slett).. virker nesten som det er for anstrengene for forsterker\høytalere og klare alt på en gang.

mens andre sjangere som ,rap,hiphop,rock osv er på topp er det mye klarere på samme volum,og man for med seg hele musikken..
kansje litt knotete forklart..
men om noen forstår,hva er feil?? kansje det er ørene mine som ikke klarer alle lydene på en gang? eller er den typene musikk rett og slett krevene?

har samme problem i bilstereo cdspilleren,der jeg kan høre klart og tydlig rock osv,men når jeg hiver inn en bra hardstyle cd.skurrer det fort i høytalerene om jeg skrur opp..
jepp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2007 10.22.24 #2 av 5
Postet av: SVS Inderoy
Mye dypbass i de sjangrene og dypbass fra 80 hz og ned krever mye strøm....
Fordel og ha forsterker som leverer varene :-)
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2007 13.09.34 #3 av 5
Postet av: Tommy A, Hansen
sant som sakt må ha mye mer strøm frem til elementene men det får også ann og bruke større kabel. eller så har du kanskje snoket litt for mye på EQ i winamp eller no. det kan også være sprengte eelemanter.
Tommy Hansen
Mail: Cinema@filmelsker.com
Web: http://www.kinotech.tk

_________________
The Cinema Sound Experience!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2007 15.50.56 #4 av 5
Postet av: mEhE
bruker 1.5mm kopperkabel til alle høytalerene..
det burde jo holde i massevis til de største hovedhøytalerene som er på 350w??
de høres ikke sprengte ut..
winamp sin EQ står ikke på.
Men en ting også som irreterer meg er At nesten all bassen forsvinner i vegger og gulv..
når jeg skrur opp rister det over alt og bilder holder på å falle ned..
men alikevel er det ikke noe basstrykk i rommet på en måte..heller ikke i ørene..
skrur jeg opp den aktive subben begynner den bare og plafre(eller hva man kan kalle det,ivertfal ingen fin lyd)
:twisted:
jepp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2007 13.10.48 #5 av 5
Postet av: Zleepyme
Har du spikes på høyttalerne? De kan utgjøre ganske mye. Vil også ha sett på om det går an å ommøblere litt slik at du får en annen lyttepososjon. Bassen går i bølger, jeg for eksempel sitter i sofaen mot veggen ca 5,5 meter unna frontene har jeg best bass i hele stua. Du vil nok merke det at bassen slår best mot bakvegg. Subben må også flyttes? Slik at den høres bedre fra der du bruker å sitte.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar