Logo

Epson tw10

Skriv et svar
27.03.2004 09.50.58 #1 av 4
Postet av: terje
Hei

Har hørt mye skryt av epsons tw10! har noen erfaring med denne projektoren er den så bra som det blir sagt feks på dinside? http://www.dinside.no/php/art.php?id=96445&=katnav
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2004 10.07.28 #2 av 4
Postet av: Hi-Fil
Det kommer om en stund ut en "bildespesial" av DVD&Hjemmekino hvor vi har testet denne og mange andre projektorer. "Spesialen" kommer ut mellom det nummeret som akkurat nå er på vei ut, og neste nummer.
Kan si med en gang at den ikke imponerte oss stort. På den annen side er det heller ingen andre LCD projektorer som har imponert oss med tanke på bildekvalitet. Det må også nevnes at Panasonic ikke har klart å levere AE500 til denne testen, så den kan jeg ikke uttale meg om.
Det som imidrtid er klart er at prisforkjellen mellom TW10 og TW200 ikke burde vært mer enn maks 3 tusen kroner, og det ene og alene fordi TW200 har lens-shift. Vi likte bildet fra TW10 bedre da det hadde mye mindre vertikal banding. Den økte oppløsningen på TW200 hadde ingen positiv innvirkning på bildekvaliteten. Testen ble utført med kildemateriale i 1080x720 oppløsning via HTPC (Coral Reef Adventure WMV HD), og med komponent kabling fra Pioneer DV868. Bildestørrelse ca. 80 tommer og sitteavstand ca. 3,5 meter.
Kanskje ikke svar på spørsmålet ditt, men en liten info likevel.
MVH Gorm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2004 23.15.57 #3 av 4
Postet av: tommyan
Hei jeg er en lykkelig eier av Epson EMP TW10. Jeg kan bekrefte det du sier og kan si at dette er en KNALL prosjektor. Har kikket på langt dyrere prosjektorer og må si att det ikke er vits i å legge 10tusen exstra i når du like godt kan kjøpe TW10. Ser film på ca 4 meter avstan og kan da se fint 100". Jeg er en helt normal Norman med 9 av 10 på synstest og kan si med 100% sikkerhet att TW10 er ett knallkjøp.
Hilsen Tommy.
(Noen har jo spesialsyn som kun kan fokusere på pixler og ikke selve bilde hehe)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2004 12.08.24 #4 av 4
Postet av: terje
hei!
er her noen som kan sei litt om korleis det henger sammen med bildekvalitet iforhold tilstørrele? har det med lysstyrke,kontrast,oppløsningen eller å gjøre eller mer med hvilken dvd\kabler som blir brukt! er ute etter ganske stort bile ca200"! :roll:
ser at fks epson tw10 kan vise opp til 300" blir det da stor forskjell på bildekvaliteten når en har det så stort !

takker for alle svar!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar