Logo

Epson EMP-TW700 eller Panasonic PT-AX200?

Skriv et svar
04.02.2008 18.17.11 #1 av 8
Postet av: rob
Hei

Skal bestille projektor til min hjemmekino. Lurte på hvilke av disse projektorene som er best egnet når jeg har en 16:9 lerret på størrelsen 140 høyde og 250 bredde, og avstanden fra lerret til hvor jeg skal ha projektoren er 5 meter. Sitte avstand 4,5 meter.

Kommer hovedsakelig å se på DVD, samt Blueray. Heller mot Panasonic`en pga. Smoothscreen teknologien, men jeg vet ikke hvor stor rolle det er i forhold til Epson`en.

Hadde satt pris på tips og råd....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 19.53.08 #2 av 8
Postet av: Rune
Personlig ville jeg valgt Epson. Bildekvaliteten er nok rimelig lik, men Epson skal ha bedre opptikk. Det som ville vært avgjørende for meg er lampegarantien til Epson. (min første pære røk etter 13 mnd/500 timer og dette dekker i utgangspunktet ikke Panasonic. )
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 20.17.54 #3 av 8
Her er en test gjort av Lyd og Bilde:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3760&p=68

Epson fikk også karakter 5 i Hjemmekino for ikke så lenge siden. Se også her for mer informasjon om produktene du vurderer:
http://www.hjemmekino.no/database/proje ... alognr=105
http://www.hjemmekino.no/database/proje ... alognr=135
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 20.54.49 #4 av 8
Postet av: rob
Hei,

Regnet med at Panasonic`en var noe skarpere enn Epson EMP-TW700 pga. Smoothscreen teknologien. Men er forskjellen kun marginalt går jeg nok for Epson sin prosjektor. Lampe garantien betyr endel. Samt kommer Epson som regel best ut på tester.

Takk for all hjelp!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 22.12.23 #5 av 8
Postet av: Rune
Det er vel heller omvent at Epson er skarpere pga av smootscreen teknologien. Den teknologien baserer seg på å gjøre overgangen mellom pixlene uskarpe. (for å få mindre rutemønster)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 01.10.21 #6 av 8
Postet av: argus
Jeg står i ferd med å bytte ut min gamle Panasonic PT-AE700E. Valget står mellom Sony VPL-AW15 og Epson EMP-TW700, der sistnevnte kanskje vil bli fortrukket. Det avhenger litt på den lampegarantien. `rob` her over opplyser noe om dette, men hva er dealen? Er det produsenten Epson som stiller garantien, eller må man fihgte med forhandleren hvis lampen skulle gå innenfor tida? Noensomvet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 07.12.52 #7 av 8
Postet av: Rune
Det er Epson som stiller garantien slik at alle nettbutikker som kjøper via den norske leverandøren tilbyr det.

Nettdata gjør blant annet det:
http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1600

Denne garantien er iallfall en stor faktor for at Epson mest sannsynlig blir min neste projektor (TW2000)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 13.54.51 #8 av 8
Postet av: argus
Takker for svar. Har som sagt en Panasonic fra forna dar. Sendte denne inn for reparasjon/utskifting av det blå polariseringsfilteret, like innenfor to-års grensa for reparasjon . Resultatet ble at det røde og grønne filteret ikke lenger spilte på lag. Antar at filtrene dermed fremsto som slitt i ulik grad? Anyway var kundeservicen hos Panasonic utrolig hjelpsom da jeg kontaktet de for andre gang, og projektoren gikk i retur. Fremdeles uten kostnader for min del.

Siste gang har verkstedet antakelig ikke vært inne i advanced-menyen og sjekka farge- og kontrastverdiene. Disse hadde jeg stilt inn slik at bildet så brukbart ut. Men verdiene var langt utenfor default-innstillingene, (fra +8 til -8). Dermed har de ikke funnet grunn til å foreta noen utskiftninger, men kun foretatt rensing av deler og optikk.

Help-disken hos Panasonic ba meg sende fotos av lerretet under filmavspilling. Disse skulle sendes videre til verkstedet. Tok bilder av lerret i Dynamic- og Normal-modus og la for sikkerhets skyld ved screen shots fra en avspilling med CyberLink PowerDVD ver. 7, sistnevnte avspilling med det jeg anser som en naturlig gjengivelse. Så får vi se...

Regner vel ikke med å få en flunka ny spiller heller, maskinen er to år gammel. Kanskje skiftes bare hele den optiske blokka ut. Men man kan jo håpe på en viss kompensasjon ved f. eks. kjøp av ny maskin i samme merke. Så jeg avventer resultater fra brevvekslinga med produsenten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar