Logo

Enda en Samsung LE-40M61B tråd ... men nytt spørsmål !

Skriv et svar
29.05.2006 21.08.16 #1 av 2
Postet av: Digitize
Hei allesammen,

Jeg er ny her i forumet og forsåvidt ny som "avansert" tv bruker. Jeg har tenkt å kjøpe ny tv i disse dager, da jeg har bestilt meg media pc (hjemme-pc ordning, veldig gunstig priset) som jeg skal bruke med den nye tv'en (denne maskinen; http://www.cinet.no/Default.asp?cat=38&id=190 ).

Jeg hadde opprinnelig gått og siklet på Pioneer sin 43" Plasma (PDP436FDE), før jeg begynnte å lese litt mere om Plasma Vs. LCD. Da jeg har planer om å koble en media-pc på og samtidig kommer til å bruke skjermen masse til tv-spill, tror jeg at LCD vil være det beste valget for meg.
Måtte jo derfor sette meg litt inn i hva som er bra og dårlig på LCD fronten. Etter masse lesing ser det ut til at jeg har funnet en skjerm som muligens passer for meg, nemlig Samsung sin 40" M61B.

Det hjalp jo også betraktelig at denne skjermen nå er priset til 21 000 NOK ink. mva. i norske nettbutikker, etter at jeg så den for 25 000 som det laveste bare i forrige uke.

Men så kom spørsmålene som jeg håper dere kan hjelpe meg med, eller tipse meg litt på.
Såvidt jeg kan se har Samsung LE-40M61B kun VGA inngang og ikke DVI inngang. Media pc'en jeg skal ha har da både DVI og VGA ut.
Jeg har trodd at tv'en må ha DVI inngang for å få optimalt signal, noe jeg ikke kan forstå at da denne tv'en ikke har ? Eller gir VGA inngangen et like bra bilde som DVI ? Eller bør jeg rett og slett bruke DVI ut på media pc'en og så koble den inn i VGA inn på tv'en med en adapter ?

Videre i mitt innlegg, så leste jeg en anmeldelse av Samsung LE-40M61B Vs. JVC LT-40S70BU ( http://lydogbilde.custompublish.com/index.php?id=324599 ).
Såvidt jeg kan se er JVC LT-40S70BU hakket kvassere enn Samsung LE-40M61B. Dette da den har 2 HDMI innganger, samt at den støtter 1080p.
Hvilken av disse tv'ene bør jeg velge, dersom det står mellom de 2 ? Bør jeg betale ca. 4000 mere for å få JVC LT-40S70BU (koster ca. 25 000 NOK) slik at jeg får en tv som støtter 1080p og 2 stk. HDMI innganger ?


Ok, for å gjøre avgjørelsen enda værre. Ser jeg at Samsung LE40R71B og LE40R72B straks kommer i butikkene OG er priset til 21 000 som er samme pris som LE-40M61B.
Er dette etterfølgeren(e) til LE-40M61B ? Og hvis ja, hva er hovedforskjellene mellom disse 3 tv'ene ? (jeg sjekket Samsung sin side og såvidt jeg kan se har de alle samme kontrast, innsynsvinkel, 1 HDMI inngang, etc.)

Jeg har idag vanlig kabel-tv fra UPC (regner med dette er "analogt", da jeg ikke bruker noe dekoder). Dersom jeg ønsker å bruke dekoder med Cinet Media-pc'en, må jeg ifølge den nedlastbare bruksanvisningen ha 2 stk. dekodere da det er et dual-tunere på kortet. Dette er nok ikke noe jeg regner med å få med en gang (eller noen gang??). Vil "vanlig" tv signal rett ut av veggen og inn på en av disse 40" LCD som er nevnt her, gi et såpass dårlig tv-signal at bildet blir helt "kast" ?

Jeg takker for alle svar og håper ikke minne "dumme" spørsmål skremmer dere fra å svare !!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2006 21.44.13 #2 av 2
Postet av: veslesmurf
Hei,

Hva med LE-M71, nyeste modell og bedre specs enn M61,


la inn ny pris ny pris jeg fant hos SHG på denne : 22.237,- som er grisebillig i forhold til konkurrentene, dog 15 dagers lev.tid....., men tror ikke det er noen andre som har den inne enda heller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar