Logo

En tuner til både CD og Viasat...??

Skriv et svar
28.02.2007 22.06.33 #1 av 5
Postet av: Symplegma
Hei alle sammen

Jeg holder i disse dager på å gjøre siste finpuss på elektroanlegget i huset mitt, og i den anledning har jeg et spørsmål:
Kan jeg kjøre både 1'vest og 5'øst inn i en og samme coax inn i huset?
Har letet litt her på forumet, men finner ikke noe godt svar.
Noen mener man får problemer med å ha begge tunerne på samtidig, mens andre sier det skal gå bra.

Hva er "riktig" her?
Og hva slags utstyr trenger jeg for å eventuelt komme unna problemet med at jeg ikke får signal "nok" til begge tunerne..?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2007 06.48.47 #2 av 5
Postet av: Bobben
"Symplegma" skrev:Hei alle sammen

Jeg holder i disse dager på å gjøre siste finpuss på elektroanlegget i huset mitt, og i den anledning har jeg et spørsmål:
Kan jeg kjøre både 1'vest og 5'øst inn i en og samme coax inn i huset?
Har letet litt her på forumet, men finner ikke noe godt svar.
Noen mener man får problemer med å ha begge tunerne på samtidig, mens andre sier det skal gå bra.

Hva er "riktig" her?
Og hva slags utstyr trenger jeg for å eventuelt komme unna problemet med at jeg ikke får signal "nok" til begge tunerne..?


Skal du bruke både Viasat tuner og Canal Digital tuner samtidig så må du trekke to kabler. Hvis du kun har en kabel inn så må du seriekoble tunerene og du må slå av strømmen på Viasat mottageren når du skal se på Canal Digital. For å se på Viasat må du sette Canal Digital mottageren i standby.

Hvis Viasat tuneren er en Viasat+ twintuner så må du trekke totalt 3 kabler dersom begge mottagere skal fungere samtidig.

Dette har ikke noe med signaldemping å gjøre. Mottagerene styrer LNB(frekvensbånd og polarisasjon) & switch og kun en mottager kan styre LNB&switch om gangen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2007 08.40.08 #3 av 5
Postet av: Symplegma
Hmm..Det høres ut som dette kan bli mye jobb med andre ord..
Det finnes vel fortsatt ingen tuner på markedet som tar både ViaSat og CD kort..?Da tenker jeg på de nye kortene fra begge leverandørene altså..

Ser det er en ny dreambox på vei ut i markedet, som er HD-klar.
Er det noen som har lyktes i å sette opp dreamboxen til å ta begge korttypene?
Vil helst ha bare en tuner på stua..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2007 10.33.47 #4 av 5
Postet av: MindWaste
"Symplegma" skrev:Hmm..Det høres ut som dette kan bli mye jobb med andre ord..
Det finnes vel fortsatt ingen tuner på markedet som tar både ViaSat og CD kort..?Da tenker jeg på de nye kortene fra begge leverandørene altså..

Ser det er en ny dreambox på vei ut i markedet, som er HD-klar.
Er det noen som har lyktes i å sette opp dreamboxen til å ta begge korttypene?
Vil helst ha bare en tuner på stua..


Jeg har dreambox DM7020S og bruker denne til Viasat og Canal digital med 2 hoder's parabol. Det du trenger er en cam til kortene som du stikker i kort slot på dreambox'n. Cam-modulen tar seg av krypteringen til de respektive satelitter. En cam til CD kosta 1200 kr når jeg kjøpte for 1 år siden. Fordel med dreambox er jo mange:
HD til opptak
kan settes i nettverk til å dele signal/abb. med flere tunere
pause tv sendinger
firmware kan oppgraderes hjemme i egen stue
for brukere med noe datakunnskap er bruksområdet nærmest endeløse :lol:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2007 10.35.07 #5 av 5
Postet av: MindWaste
"Symplegma" skrev:Hmm..Det høres ut som dette kan bli mye jobb med andre ord..
Det finnes vel fortsatt ingen tuner på markedet som tar både ViaSat og CD kort..?Da tenker jeg på de nye kortene fra begge leverandørene altså..

Ser det er en ny dreambox på vei ut i markedet, som er HD-klar.
Er det noen som har lyktes i å sette opp dreamboxen til å ta begge korttypene?
Vil helst ha bare en tuner på stua..


Jeg har dreambox DM7020S og bruker denne til Viasat og Canal digital med 2 hoder's parabol. Det du trenger er en cam til kortene som du stikker i kort slot på dreambox'n. Cam-modulen tar seg av krypteringen til de respektive satelitter. En cam til CD kosta 1200 kr når jeg kjøpte for 1 år siden. Fordel med dreambox er jo mange:
HD til opptak
kan settes i nettverk til å dele signal/abb. med flere tunere
pause tv sendinger
firmware kan oppgraderes hjemme i egen stue
for brukere med noe datakunnskap er bruksområdet nærmest endeløse :lol:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar