Logo

Elkjøp: Dyrest i Norge?

Skriv et svar
23.05.2007 14.47.56 #1 av 4
Postet av: monitor
Likte ikke å overhøre en selger som prøvde å selge en Panasonic TH42PV600 til 24.995 til en potensiell kunde, litt op i åra: Samme tv solgte de på sin internettside for 17.k (annonsen er fjernet nå?), og noen konkurrenter solgte den unna for under 12k!!.

De lyver deg rett opp i trynet:

Adm.Dir. Bengt Bårdsen skriver i siste annonseblad:
...Når Nordens største aktør går foran for å presse prisene til bunns gjennom storinnkjøp og effektivisering, så må de andre bare henge seg på. Og dermed betaler du mindre. Dette har vi holdt på med i 40 år...Vi gjør det alltid billig for deg!!"

Jada: Toppspesifisert tv selges til DOBBEL pris.
Minnepinnen jeg fant på deres internettside fra verbatim ble solgt til TRIPPEL pris.

Og selv annonserte varer selges 2K over billigste konkurrent!!

Jeg forstår ikke at Forbrukerinnstanser nekter å sette fokus på slikt lureri!! (Expert er ikke noe bedre....de gjemmer til og med sine priser på internett!!)

Det er ille, at vanlig mann i gata tror Elkjøp er jævle billig, mens de egentlig er den kjeden som holder prisene oppe i forhold til resten av Europa. Norge er KORRIGERT FOR MOMS i snitt 25% dyrere enn EU på f.eks. kurante tv-er. Prøv selv: Finn en prisguide fra mellomeuropa, og leit opp en pris: som regel er det bare å sette en o bak eurobeløpet, så får du den billigste norske prisen. UTEN grunn. Og vi lar oss lure hele tiden!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2007 15.06.01 #2 av 4
Postet av: xuax
Hvor har du fra at annonsevarene selges for 2k over billigste pris? Så vi jeg går over blekka jeg får hjem så kan du finne alle varene 2k under pris som står der? Når det gjelder pris iforhold til mellom europa så skyldes det mange faktorer som har vært diskutert her og på avforum tidligere, stikkordet er generelt kostnad og inntektsnivå i Norge.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2007 16.54.15 #3 av 4
Postet av: monitor
Na kastet jeg nettopp siste avis...men den dyreste tv på den siden fra Philips kostet 26995 (Philips 50PF9631D), som da er en annonsert vare.
Jeg har sett den for 24299 på vår egen prisliste her.
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price

Jeg sier ikke at alle varer er dyrest på Elkjøp, men det lønner seg å sjekke!! Det er det mange ikke gjør fordi de tror at Elkjøp er så billig. :!:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2007 21.23.27 #4 av 4
Postet av: xuax
Det er jeg enig i, synes det bare ble litt overdrevet :D
Blant fysiske butikker synes jeg de er helt kurrante på mange varer. Men at nett er billigere pga ett mye lavere kostnadsnivå er jeg heller ikke i tvil på. Jeg tror vi vil se en konsolidering i bransjen som driver kun med nett i årene fremover, fordi mange av dem sliter med å tjene penger. (uten å ha sett regnskap 06).
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar