Logo

Elkjøp og Expert

Skriv et svar
03.11.2005 20.51.03 #1 av 2
Postet av: August
Hei,

Var på Elkjøp og Expert igjen i dag for å betrakte de forskjellige TV bildene, men til ingen nytte. Igjen kjørte de på med samme animasjonsfilmene på samtlige apparater for å gjøre det umulig for forbrukerne å se forskjell på gode og dårlige apparater. Resultatet er at bildene ser like bra ut på en TV til 10k som en til 30k. Skal tro hvor mange som lar seg lure av dette?
Jeg stiller meg også spørsmål med den faglige dyktigheten til mange av selgerne i disse kjedene. Ved flere anledninger har jeg avslørt direkte usanne utalelser som går på tekniske detaljer ved de nye flatskjermene. Prøver de å lure meg eller er de så "dumme"?
Til alle nybegynnere som skal ha seg en flatskjerm: Bruk 3 måneder å gjøre dere kjent med flatskjermproduktene, f.eks. gjennom dette forumet, les magasiner, les tester og besøk forskjellige butikker. Først da er dere i stand til å gjøre et valg basert på faktiske kunnskaper dere har.
Dette er iallefall min erfaring.

mvh
August :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 20.56.36 #2 av 2
Postet av: Rune
Desverre er det slik at i mange av kjedene så er man avhengig av deltidsansatte siden etterspørselen varierer så veldig mye i løpet av uken/året. Disse har dermed begrenset tid i butikk og de har som regel ikke så mange grunnet til å holde seg topp oppdatert.

Tror ikke noen kjeder er bedre eller dårligere på dette. Det er stort sett avhengig av personene selv som jobber der. Jeg vil tro at forskjellen på kunnskap mellom den mest kunnskapsrike og den minst kunnskapsrike i disse kjedene er enorme.

Nå skal sant sies at å kunne alt om apparater ikke nødvendigvis betyr at man selger mer. Det kan faktisk være negativt for selgeren og vite for mye hvis man kun tenker i salgsperspektiv. (for kunden er det vel stort sett alltid positivt at selgeren vet mest mulig)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar