Logo

Elberts kino

Skriv et svar
08.05.2005 18.16.43 #16 av 28
Postet av: Tiger
Meget pen hjemmekino. :D

Ser du også har skifermur/-pipe. Stikker den såpass mye ut i rommet at den er i veien?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 18.35.37 #17 av 28
Postet av: elbert
Halloisen ! Skifermuren er har jeg lagt sjela mi i... men den er vel ikke veldig gunstig lydmessig... Bildestørrelsen er dimmensjonert slik at jeg akurat ser hele bildet fra bakre venstre hjørnet av sofaen, men dersom det skulle være i veien... :lol: i det hjørnet sitter jo bare gjestene... hehe.
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 18.55.21 #18 av 28
Postet av: Knut
Denne kinoen skal jeg bruke som referanse når jeg skal overbevise madammen i huset om å lage dedikert hjemmekinorom!

(når vi får enebolig da)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 19.02.56 #19 av 28
Postet av: elbert
hehe...det funker ! Bare gi dem noen hyller til blomster eller stæsj.
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 19.24.05 #20 av 28
Postet av: aLmAnZo
Som andre har nevnt tidligere her... Meget, meget ryddig og pent, liker ting som er forseggjort :)

Meget pent rom, noe sånt jeg kan se for meg i min nye leilighet, bortsett fra økonomien og tolmodigheten som trengs. Om jeg en gang i fremtiden kommer til å eie en enebolig, håper jeg resultatet kommer i nærheten av noe slikt.

Utstyret er jeg desverre ikke så godt kjent med, så har ikke mye konstruktivt å komme med.

Har du brukt noen form for kalibreringsutstyr for finjustering av bilde og lyd? akkustikk kan bli vanskelig med tanke på muren.

Bortsett fra det, fornøyd med plasseringen av sitteplasser, eller kommer du til å gå til innkjøp av rekkesofa eller stoler?

Selv vurderer jeg trappegulv når jeg gyver løs på mitt projekt noen år frem i tid.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 20.09.24 #21 av 28
Postet av: elbert
Takk for det AlmAnzo !

Jeg har justert bildet med en kalibreringsDVD. Lyden har jeg ikke gjort stort med, (noen romjusteringer etter manualen). Bruker alltid "Auto Fomat Dekode" som lydformat. Syns det funker best. Etter at jeg byttet ut min Sony QSforsterker med Sony 555ES har jeg vært godt fornøyd med lyden. Men... helt fornøyd blir man vel aldri. Har ikke ubegrensede midler... Har lyst til aa bygge ny senterhøytaler fra Eltek. Ønsker meg noe mere naturlig stemmegjengivelse, og utvide til 6.1. Kablene ligger klare.

Hva akkustikken angaar saa kan man utbedre i det uendelige, men det koster ogsaa. Muren ødelegger nok, men men...
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2005 08.10.51 #22 av 28
Postet av: elbert
Hvis noen har forslag til forbedringer er det bare aa fyre løs !!
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2005 10.48.46 #23 av 28
Postet av: Baron
Utrolig fin og gjennomført!!!
Må være det mest koseligste hjemmekinoen jeg noen gang har sett!
Utrolig stilig den oppbygginga og at alt (utstyr og filmer) er innfelt i veggen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2005 10.58.05 #24 av 28
Postet av: aLmAnZo
"elbert" skrev:

Hva akkustikken angaar saa kan man utbedre i det uendelige, men det koster ogsaa. Muren ødelegger nok, men men...


Jeg har egentlig ikke så mye jeg skulle ha sagt når det gjelder dette. Har hyller stående i "kino'n" min. Men grunnet at dette også er en stue, må dette forbli ett problem.

Risting av diverse kopper, cd'er og glass er sjenerende.

Så lenge du selv er fornøyd spiller det vell liten rolle.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2005 11.06.01 #25 av 28
Postet av: elbert
Enig i det. Vet ikke hvor mye det har aa si med den muren. Tenker likevel at jeg skal henge en gardin med skinne i taket, for aa dem/e muren mot høytallerne... vet ikke om jeg vil merke noen forskjell, vi faar se.
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2005 15.46.29 #26 av 28
Postet av: Typhoon7
Meget fin hjemmekino.

Stilrent rom med mange flotte løsninger.

Sikkert ikke vanskelig å bli "boende" i dette rommet. :wink:

Jeg kunne godt tenkt meg et slikt rom :D

Kom gjerne med screenshots også :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2005 18.54.30 #27 av 28
Postet av: Morito-san
Halla

Er bare innom for å si at jeg har opplevd den omtalte kinoen, og at den fungerer minst like bra som den ser ut. Stor kinoopplevelse både lyd- og bildemessig.

Regner med et og annet tips når jeg nå etterhvert gyver løs på min egen kjellerstue..

Morito-san :mrgreen:
May the force be with you
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2005 22.31.08 #28 av 28
Postet av: boly
PÆNT DETTA GETT :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar