Logo

Ekko lyd når jeg bruker surround

Skriv et svar
04.01.2011 17.38.04 #1 av 6
Postet av: jansen2k
Hei

Fikk et anlegg til jul:

http://www.pioneer.no/no/products/42/99 ... index.html

http://www.pioneer.no/no/page/products/ ... ml#VSX-520

Lyden fungerer fint når jeg bare spiller musikk på fronthøytalerene, men når jeg trykker på ADV surround på forsterkeren for å spille med alle høytalerene blir lyden på en måte ekko. Og det er jo helt ubrukeligt å høre på. Noen som vet hva jeg skal gjøre å få "vanlig" lyd i alle høytalerene?
Takker for alle svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2011 07.31.29 #2 av 6
Postet av: bentyman
Etter å ha skummet litt på nettet, finner jeg ut at ADV er Advanced Surroundeffects. Denne har ifølge manualen flere moduser. Personlig når jeg hører musikk, så skal det være i Stereo, altså to-kanaler. Men om du vil ha lyd i alle høyttalerne, kan du sjekke at ADV modusen er satt riktig, det gjøres ved å trykke ADV knappen gjentatte ganger til riktig modus er valgt, sansynligvis står det i displayet hva som er valgt.
I manualen side 31 (Listening to your system) står det litt om hva de forskjellige modusene kan brukes til. Grunnen til at du hører ekko, er vel sansynligvis disse modusene. Det kan også være at forsinkelsen mellom høyttalerne er stilt for høyt, slik at fronten høres først (naturlig nok) og et par milisekunder senere så kommer lyden bak, uten at jeg skal si det for sikkert. Jeg kjenner ikke til denne forsterkeren, men du kan jo sjekke disse tingene først, men Stereo musikk er alltid best i Stereo :smile:
MOVIES
[b]Denon AVR3808 *Toshiba Regza 37WL68P *Panasonic DMP-BD50 [ABC] *Sony BDP-S560 *Pioneer DV-696AV *Vantage HD7100[/b]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2011 11.35.41 #3 av 6
Postet av: jansen2k
"bentyman" skrev:Etter å ha skummet litt på nettet, finner jeg ut at ADV er Advanced Surroundeffects. Denne har ifølge manualen flere moduser. Personlig når jeg hører musikk, så skal det være i Stereo, altså to-kanaler. Men om du vil ha lyd i alle høyttalerne, kan du sjekke at ADV modusen er satt riktig, det gjøres ved å trykke ADV knappen gjentatte ganger til riktig modus er valgt, sansynligvis står det i displayet hva som er valgt.
I manualen side 31 (Listening to your system) står det litt om hva de forskjellige modusene kan brukes til. Grunnen til at du hører ekko, er vel sansynligvis disse modusene. Det kan også være at forsinkelsen mellom høyttalerne er stilt for høyt, slik at fronten høres først (naturlig nok) og et par milisekunder senere så kommer lyden bak, uten at jeg skal si det for sikkert. Jeg kjenner ikke til denne forsterkeren, men du kan jo sjekke disse tingene først, men Stereo musikk er alltid best i Stereo :smile:


Okei, tusen takk for eit fyldigt svar. Skal sjekke det ut når jeg kommer hjem!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2011 17.52.36 #4 av 6
Postet av: bentyman
Har du funnet ut av det? :smile:
MOVIES
[b]Denon AVR3808 *Toshiba Regza 37WL68P *Panasonic DMP-BD50 [ABC] *Sony BDP-S560 *Pioneer DV-696AV *Vantage HD7100[/b]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2011 10.38.25 #5 av 6
Postet av: jansen2k
"bentyman" skrev:Har du funnet ut av det? :smile:


Jess, Takk for hjelpen! Må bare skaffe meg ein sjikkelig sub nå, så er jeg fornøyd :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2011 15.03.41 #6 av 6
Postet av: bentyman
Bare hyggelig å hjelpe :)
MOVIES
[b]Denon AVR3808 *Toshiba Regza 37WL68P *Panasonic DMP-BD50 [ABC] *Sony BDP-S560 *Pioneer DV-696AV *Vantage HD7100[/b]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar