Logo

Dårlig bilde på Pioneer DVR-630H??

Skriv et svar
04.01.2006 15.11.07 #1 av 10
Postet av: Iselin
Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette!
Jeg har vært på jakt etter DVD-opptakere med HDD. Først prøvde jeg Sony RDR HX1010. Bildet og lyden var suverent! :D Men den manglet funksjoner som å lagre musikk på harddisken, og var i dyreste laget. Derfor byttet jeg til Pioneer DVR-630H som jeg hadde høye forventninger til, har jo hørt mye skryt om den! Men da bildet kom opp på skjermen, ble jeg skuffa! :shock:
Bildet var så dosent og uklart at det var vanskelig å lese menyen. Det var himmelvid forskjell mellom bildet jeg får direkte til tv enn gjennom opptakeren. Vi prøvde å stille alt som var av instillinger, kontrasten og alt annet som var å stille på. Vi koblet opp med de samme scart-kontaktene som på Sonyen. Vi har en helt vanlig "gammeldags" Phillips 32'' widescreen.

Har på følelsen at det må være noe feil vi gjør, bildet kan jo umulig stinke slik og samtidig få så god omtale! Er det noen som har peiling eller hatt samme problem?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2006 15.22.35 #2 av 10
Postet av: arntos
Er det vanskelig å lese menyene er noe galt. Mest sannsynelig er det noe galt med spilleren. Det skal ikke være mulig å stille den slik at menyene blir dårlige. Heller ikke en dårlig kabel skal gjøre så mye ugang. Har du mulighet for å prøve spilleren på en annen TV og evt med andre kabler skulle du jo klare å luke ut hva som er feil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2006 15.35.03 #3 av 10
Postet av: Iselin
Ok takk for svar! Da er det sikkert spilleren det er noe feil med. Tv'n og kablene funker helt ålreit på alle andre maskiner.

Noen som har erfaringer med denne spilleren generelt? Kan den måle seg med Sony HX1010 når det gjelder bilde og lyd?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2006 20.54.12 #4 av 10
Postet av: Bidd@
Har 530H (identisk untatt størrelse på HHD) og den gir helt OK bilde, hvordan den er mot Sony vet jeg ikke. Bruker min mot en LG LX2 32".
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 17.28.39 #5 av 10
Postet av: T_Virus
Har hatt den en god stund nå. Er meget fornøyd, eneste som har trukket ned sålangt er at jeg enda ikke har funnet en måte å gjøre den sonefri (Noen som vet?)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 19.15.11 #6 av 10
Postet av: Balla
Jeg har en DVR520 og opplever samme problemene som deg med at det blir mye dårligere bilde når signalet styres av tuneren i opptakeren. Faktisk er det så ille at det er irriterende å se på. Nå har jeg en digital kabeltuner og det fungerer utmerket. Eksterne kilder fungerer bra, så det må være noe med tuneren i spilleren som ikke er helt bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 20.02.13 #7 av 10
Postet av: Rune
I forhold til min Sony TV er tuneren på 530 relativ lik, men sony har ikke de beste tunerene. Syns den fungerer greit som kilde til TV for projektortitting.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 21.52.48 #8 av 10
Postet av: boly
"T_Virus" skrev:Har hatt den en god stund nå. Er meget fornøyd, eneste som har trukket ned sålangt er at jeg enda ikke har funnet en måte å gjøre den sonefri (Noen som vet?)


Ser ut som dette må gjøres av forhandler, altså en anen software.

http://www.dvd.reviewer.co.uk/forums/th ... ead=499701
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2006 23.20.00 #9 av 10
Postet av: T_Virus
"boly" skrev:
"T_Virus" skrev:Har hatt den en god stund nå. Er meget fornøyd, eneste som har trukket ned sålangt er at jeg enda ikke har funnet en måte å gjøre den sonefri (Noen som vet?)


Ser ut som dette må gjøres av forhandler, altså en anen software.

http://www.dvd.reviewer.co.uk/forums/th ... ead=499701


Etter hva jeg har lest så finnes det en disk med ny software som det bare er å putte i spilleren. Visst noen kommer over denne disken, så si ifra til meg. Kjøper den gjerne
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2006 23.43.21 #10 av 10
Postet av: boly
"T_Virus" skrev:
"boly" skrev:
"T_Virus" skrev:Har hatt den en god stund nå. Er meget fornøyd, eneste som har trukket ned sålangt er at jeg enda ikke har funnet en måte å gjøre den sonefri (Noen som vet?)


Ser ut som dette må gjøres av forhandler, altså en anen software.

http://www.dvd.reviewer.co.uk/forums/th ... ead=499701


Etter hva jeg har lest så finnes det en disk med ny software som det bare er å putte i spilleren. Visst noen kommer over denne disken, så si ifra til meg. Kjøper den gjerne


Det stemmer det, jeg fant en side og lastet ned til denon dvd spillere. Har ikke prøvd dem :wink: Fant dem på DC++
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar