Logo

DVI utgang fra grafikkort

Skriv et svar
10.05.2005 12.53.21 #1 av 4
Postet av: Sepler
Hei

Jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo 600 med et grafikkort som jeg ikke vet betegnelsen på. Grafikkortet har DVI utgang.
Dersom jeg kjører signalene fra PC til prosjekter (DVI til DVI) vil man vel unngå DA konvertering. Er det da slik at bildene ankommer prosjektor i samme kvalitet som de er på DVDen? eller blir signalene "påvirket" av grafikkort og software?
Kan bildene bli like gode fra PC som fra en OK DVD spiller? Vurderer å kjøpe Denon DVD-2910, men ser ikke helt poenget dersom PCen kan gjøre samme nytten.
Hilsen

Sepler vetikkesåmyeomhjemmekinoennåmenjegkommer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 13.16.55 #2 av 4
Postet av: System Audio frelst
Du slipper unna konverteringen fra analogt til digitalt, men det som også har noe å si er oppskalering av bilde. Dette er det bildebrikken i projektoren som gjør. Mao. DVI blir alltid klarere og skarpere enn analoge signaler, men sluttresultatet på ditt lerret avhenger også av bildebrikken i projektoren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 13.27.49 #3 av 4
Postet av: boly
Bildene vil bli påvirket av pc`n din. Skal du kjøre dvd gjennom pc, må du ha bra grafikkort. :shock:

Fåreslår at du kjøper DVI kabel fra Eltek, de selger supra kablel i alle lengder opp til 15m. :wink:

Hvis pc`en din ikke henger helt med kan du jo bruke kabelen til dvd spilleren. Denon 2910 koster 6498,-, sjekk ut Denon 1910 til 2298,- eller CAMBRIDGE DVD79 til 1998,- begge disse har DVI og du sparer 4000,-+ som du kan bruke på noe annet :lol:

Var selv hos hifi klubben for og se om det var forskjell på bilde mellom 1910 og 2910, noe ikke jeg kunne se, og dermed sparte meg 4200,-
2910 er bedre på analoge signaler og musikkavspilling vill jeg tro.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 18.01.18 #4 av 4
Postet av: aLmAnZo
Mener PC'n skal klare å gjøre jobben godt, og om ikke, skader det ikke å prøve. Du slipper jo som tidligere nevnt her konverteringen fra analog til digital.

Personlig vil jeg anbefale deg god DVD software, Theatretek får du til under 1000 kroner, og om du har ett lydkort med en SPD/if utgang, og mulighet for å kjøre ukodet signal ut på denne, kan du få et meget godt resultat.

Alt er jo også relativt etter hva slags projektor du har, har du en projektor som ikke klarer mer en 800*600 vil PC'n klare seg lenge som videofremviser, siden du faktisk må legge ut ganske mange lapper for å få nogenlunde godt resultat fra en DVD spiller. Om du eventuelt velger å sette deg inn i mulighetene med HTPC, og innvisterer pengene du hadde tenkt å innvistere i DVD spiller, i pc'n i stede, vil du klare å få bildet mye mer slik du vil ha det.

Alle er ikke fornøyd med det samme, og en PC gir deg muligheten til å justere bildet mye mer, om du har de rette programmene. Programmene koster jo penger, men det ligger mye gratisvare og prøvevare ut på nett, for å prøve dette ut før ett eventuelt kjøp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar