Logo

DVI + noen forslag...

Skriv et svar
16.12.2004 10.13.59 #1 av 4
Postet av: Puckern
Bygde meg et rom på loftet, kun for hjemmekino. Begynte i det små, med en lånt Sony XGA projektor, titanduk (en plastduk,brukte baksiden) som lerret, Eltax DVD Reciever og Koda "QXL" høyttalere. Ja, ja. Det virka jo på et vis, men jeg skjønte kjapt at det dette kan gjøres bedre. Har derfor en BenQ 7800 og skikkelig lerret. Høyttalere er bytta ut med mine gamle Snell høyttalere fra stua og lyden er vel grei nok, selv om Eltax recieveren jo har sin begrensing (ny ca. 1400). Men fornøyd blir man vel aldri. Derfor, må ha meg en god DVD spiller, og "sikler" litt på Samsung HD-935, samt at jeg trenger en OK reciever til 4-5000. Grunnen til Samsung spilleren, er DVI kontakten. Er egentlig fornøyd med bildet min Eltax gir, men det er muligens fordi jeg ikke vet om noe bedre. Avstand er vel ca. 2m og bruker i dag S-video kalbel. Vil jeg få en markant forbedring ved å bytte til feks. denne spilleren? Har vel også lest at denne ikke har innebygd DD/DTS dekoder, ergo må jeg ha en reciever som gjør den jobben. Blei langt dette, men sånn er det nå. Takker for evnt. svar og forslag!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 20.09.02 #2 av 4
Postet av: kjetilkl
Du vil helt klart merke stor forskjell fra S-Video til DVI. - Forskjellen fra DVI til Component er mindre merkbar.

Hvis du er interessert har jeg også en DVD-935 til salgs, meget lite brukt (ca 10 filmer) :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 22.08.05 #3 av 4
Postet av: kjelle
hei.har en liten budsjettpakke til deg som vil virke bra til prisen.

Denon dvd 1910. den har dvi inngang.koster 2300.på hifiklubben.

Denon avr-1705 reciever koster 2700 og yter 6*75 watt...det er jo bra til prisen.også på hifiklubben


dette er mye morro for 5000kr.

mvh kjelle
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 10.58.53 #4 av 4
Postet av: Puckern
Flott, takk for svar! Er int. i Samsungen og sjekker vel muligens opp Denon også hvis jeg rekker tur innom hifi-klubben ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar