Logo

dvi fra pc til hdmi på lcd, er hdcp noe problem?

Skriv et svar
18.11.2005 12.09.36 #1 av 6
Postet av: fredrikml
snakket med samsung ang tilkobling av pc fra dvi-hdmi. De sa at dette ikke var mulig på LE40M61B eller de andre tv-ene grunnet at pcen ikke sende ut hdcp.

Noen som vet om dette stemmer eller har testet å koble til pc via dvi til noen lcd tver?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 12.23.51 #2 av 6
Postet av: T2
Det svaret fra Samsung er bullshit og viser at de ikke har greie på hva de snakker om. Men, det er diverse problemer med å koble en PC til LCD TV'er og dette varierer sterkt fra modell til modell. Jeg vil anbefale at du venter med å kjøpe til du vet om noen som har testet dette ut fra dine behov. Selv kjøpte jeg en LG 32LX2R som har DVI-inngang fordi det var meget bra beskrevet i dokumentasjonen om hvordan den fungerte med PC både på DVI og HDMI inngangen. Dette stemte da også når jeg koblet opp PC'en min via DVI. Det fungerer knirkefritt. Jeg har hørt om skrekkeksempler der folk må kjøre med 1280 x 760 på en TV som har 1366 x 768 panel. Det fungerer sikkert greit nok med film, men det er jo ikke ideelt til PC bruk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 15.12.05 #3 av 6
Postet av: Ken
Sony KLV-V40 har heller ingen problemer med å koble til en HTPC med DVI-HDMI, dog måtte jeg endre oppløsning i skjermkortet. Bildet er knivskarpt og ikke som en pc-lcd skjerm med "feil" oppløsning. ATI Catalyst driveren kjører rett og slett alt helt perfekt mot TV'en og desktop/ikoner/text etc er kanon med cleartype fonts etc.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 15.24.48 #4 av 6
Postet av: fredrikml
Noen som vet hvordan dette er med Samsung LE40M61B eler M51B tvene? Har prøvd å finne ut av dette om leste mye i forum, men uten å finne gode svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 19.37.48 #5 av 6
Postet av: Rune
I utgangspunktet er ikke dette med HDCP et problem. Dette fordi at det vil finnes f.eks program hvor HDCP ikke er aktivert og det vil finnes program hvor HDCP er aktivert. Så lenge mottaker har HDCP så skal det mao ikke være det som er problemet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 20.23.58 #6 av 6
Postet av: Potetgullmannen
"fredrikml" skrev:Noen som vet hvordan dette er med Samsung LE40M61B eler M51B tvene? Har prøvd å finne ut av dette om leste mye i forum, men uten å finne gode svar.


Hei, jeg har LE40M61B. Det står i manualen klart at den ikke støtter PC funksjon via HDMI kontakten. Det står ingenting om hvorfor.

På en annen side, jeg har testa med PC tilkoblet VGA inngangen og gud bedre. Der ER veldig bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar