Logo

DVDopptaker kontra PC. Hva er best?

Skriv et svar
11.10.2007 20.01.24 #1 av 5
Postet av: arve28
Tittet litt på nye Pioneer LX50 dvdopptaker. For noen år sidenkom MultimediaPC "shuttle". Kan dette brukes som en dvdopptaker?
Noen som vet hvor jeg kan lese mere om PC alternativer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2007 14.42.54 #2 av 5
Nå har ikke jeg særlig erfaring med dette når jeg ikke har sammenlignet. Hvis du har Widows Multimedia Center, Vista Home preninume eller ultimate kan du bruke den som opptaker.

Du må ha ett TV-mottakerkort. Når du har innstalert dette er det bare å sette inn en enkelt kabel, satellitt- eller antennesignalet til mottakerkortet, på samme måte som med en av dagens navigasjonsbokser.

Eller det kan hende du må ha en ekstern boks, og må koble denne til pc´en.

Når dette er gjort og systemet er klart, kan du bruke fjernkontrollen som leveres med datamaskinen, til å stille inn kanalene dine og bruke andre funksjoner i WMC.

Vil annta at en dvd opptaker er best kvalitetsmessig, på pcén kommer det ann på spesifikasjonene og man kan ha "ubegrenset lagringsplass"

Parabolgurun her på forumet vet nok dette bedre enn meg, ellers kan du høre på andre forum som HW, IT Pro eller Din Side.

Lykke til
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2007 17.59.26 #3 av 5
Postet av: Msport
Har ikke så mye peiling på pc, men det jeg vet er at man skal justere ganske mye i softwarene i pc'en før man for et tilfredstillende resultat.

Jeg har tilgang til både WMC fra pc'en (m/tv-kort) ved hjelp av hjemmelaget 25 m vga kabel + optisk lyd over loftet og harddisk opptaker som står i stua på min 42" Panasonic plasma. Benytter aldri pc'en til opptak - den er kun en nødløsning som tv-skjerm på kontoret dersom junior sover (for liten til eget rom enda) på vårt soverom m/tv eller stua er opptatt.

Har du god pc kunnskap - prøv pc med tv-kort. Er du som meg, dvs begrenset med kunnskap om pc, kjøper du harddisk opptaker. Mye flott å finne der i gården.

HDD opptakeren jeg har er forøvrig nesten to år og har kun scart, s-video og kompositt utganger (Phillips m/80G hdd, julesalg på Lefal til kr 1998,-). MYE har skjedd siden den gang, nå er bildekvaliteten helt sikkert mye bedre. Den jeg har feks meget dårlig sort-nivå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2007 06.55.37 #4 av 5
Postet av: Andersk
Min DVD opptaker fra pioneer (av den vldig billige sorten) krasjer aldri. Det gjør mediesenter PCen til noen jeg kjenner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2007 16.29.29 #5 av 5
I nyeste utgave av Hjemmekino kan du se en test av dvd opptakere; hvis du er interessert
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar