motogussi
Aktiv
E-post
Samsung DVD HD745 og Cabridge DVD79 ble begge testet i Lyd & bilde nr. 4 /2005. Jeg har ikke dette nummeret. Jeg fant testen av Cambride på HiFi-klubbens hjemmeside, men skulle gjerne likt å vite hvordan Samsung kom ut av den samme testen. Noen som har lest testen?
Morten
Runel
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Sony kommer med en opptaker med HDMI som skal koste ca 11k. Opptakere med DVI/HDMI vil være dyre ihvertfall dette året. En bra DVD spiller med HDMI er
http://www.hjemmekino.no/database/dvdinfo.aspx?ID=69 som har god bilde kvalitet og lydkvalitet. Kjempe test i D&H.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
antiloop
Hjemmekinosjef
E-post
"Blekkis" skrev:Finnes det noen kombi dvd-spiller og vhs opptaker da, med dvi ? ( Jeg vet dette vil være litt gammeldags og kjøpe noe sånt, men jeg ønsker meg en opptakts mulighet, men fortsatt muligheten til og se dvd filmer i hd kvalitet. )
Nei det finnes ikke og det er nok lite trolig at det kommer også...
sax
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
"motogussi" skrev:Samsung DVD HD745 og Cabridge DVD79 ble begge testet i Lyd & bilde nr. 4 /2005. Jeg har ikke dette nummeret. Jeg fant testen av Cambride på HiFi-klubbens hjemmeside, men skulle gjerne likt å vite hvordan Samsung kom ut av den samme testen. Noen som har lest testen?
Lyd & Bilde nr. 4
Samsung DVD-HD945
Bilde totalt 8
Lyd totalt 8
Totalt 8
"Konklusjon: Ja, hva skal man egentlig si? På den ene siden viser Samsung at de kan levere støysvake bilder, men på den andre siden blir det et minus i margen for at den ikke leverer svartere enn svart på HDMI-utgangen. Det totale fraværet av bildejusteringsmuligheter trekker også ned. Sine mangler til tross, Samsung DVD-HD945 gjør ingen skam på prisen."
motogussi
Aktiv
E-post
"sax" skrev:
Lyd & Bilde nr. 4
Samsung DVD-HD945
Bilde totalt 8
Lyd totalt 8
Totalt 8
"Konklusjon: Ja, hva skal man egentlig si? På den ene siden viser Samsung at de kan levere støysvake bilder, men på den andre siden blir det et minus i margen for at den ikke leverer svartere enn svart på HDMI-utgangen. Det totale fraværet av bildejusteringsmuligheter trekker også ned. Sine mangler til tross, Samsung DVD-HD945 gjør ingen skam på prisen."
Da bør jeg vel velge Cambridge, som fikk 9 på bilde ved bruk av DVI.
Morten
sax
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Samsung DVD-HD945
Fikk 8+(digitalt, bilde totalt)
Om de er avgjørende for at du bør velge Cabridge DVD79 vet jeg ikke.
Tror ikke forskjellen på 8+ og 9 er så uendelig stor.
Blekkis
Aktiv
E-post
Nettside
Hva med LG RH7900MH ? Noen som vet noe om denne? HDMI utgang og 250 gb hardisk og til under 7000.- Noen som vet hvor denne eventuellt selges ?
Phelsior
Aktiv
E-post
Jeg ville hørt på Elnor, de har det meste av LG.
Lytt til musikken, ikke bare hør på den.