Logo

DVD spiller/HD

Skriv et svar
20.01.2005 13.40.06 #1 av 10
Postet av: Atreyu
Jeg skal kjøpe ny dvd-spiller. Den bør helst ha progressiv scan for å se filmer på prosjektor, og opptaker muligheter. Jeg samler ikke på opptak fra tv på grunn av den dårlige kvaliteten, så brenner er ikke viktig. DVD-avspillings kvaliteten ER viktig, vil ikke ha etterslep i bildet. Jeg vil ikke ha noe rask eller high-end produkter, men vil bruke minst mulig og samtidig få mest mulig for pengene.

noen forslag..?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2005 13.43.31 #2 av 10
Postet av: Rune
Mitt forslag er RDR-HX900 fra Sony. Topp bildekvalitet.

Selges ned til 6500,-
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2005 16.19.18 #3 av 10
Postet av: Puckern
RDR-HX900 fra Sony er kanonbra, opptak og avspilling av DVD. Hi-fi klubben selger denne for 6500 som Rune har skrevet. Du bør, selv om du ikke samler på opptak, være klar over følgende: Tar du opp lange opptak, kan du ikke dele det opp og legge hver del på DVD med samme kvalitet.

Eks. Det er plass til 1 t opptak på en DVD plate. Går du ned på kvalitet, får du plass til mer. Er opptaket 3t langt og du ønsker å beholde både opptak og kvalitet, har du et problem (det har ihvertfall jeg!)

Du må da komprimere for å få plass på DVD plate. Om jeg tar feil, er jeg takknemmlig for svar fra andre om de skulle ha det.
(Rune tror ikke det)
Egil
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2005 16.26.51 #4 av 10
Postet av: Atreyu
Hmm, det var litt dyrere enn jeg hadde håpt på... Som sagt er det egentlig uviktig med dvd-brennings funksjon, siden alle tv programmer som tas opp skal slettes umiddelbart etter å ha blitt sett. Det er kanskje litt mye å be om pscan og hd samtidig til en billig penge...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2005 23.05.17 #5 av 10
Postet av: børner
Hva med CAMBRIDGE DVD57RWi DVD-opptaker til rundt 3000?!

Har godt nok ikke selv set den i bruk, men den kunne da være en kandidat!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 08.05.38 #6 av 10
Postet av: Atreyu
Hvor kan jeg kjøpe cambridge? Har den pscan? Det var jo en veldig pen pris da...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 10.41.41 #7 av 10
Postet av: Typhoon7
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 11.57.16 #8 av 10
Postet av: Atreyu
Den så jo genial ut. Men det står "5.1 analog utgang". Hva betyr det? Er det 6x kompositt eller? Jeg bruker for tiden koaksial til min xbox og dvd spiller.

Jeg skjønte heller ikke helt det med opptakingen på den. Det står at du kan redigire dine filmer før du brenner ut, men det står ingenting om at den har harddisk..?

Jeg så også litt på SONY RDR-GX300 på hi-fi klubbens side. Pauseknapp-funksjonen så jo morsomt ut! Har noen erfaringer med denne spilleren?

Jeg ser ingenting om koaksial inngang på disse opptakerne, men det er vel nødvendig for å kunne ta opp på en annen kanal enn den du ser på med vanlig kabel tv..?

Jeg tror jeg har bestemt meg for at jeg uansett ikke vil bruke mer enn 5000.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 12.26.22 #9 av 10
Postet av: Typhoon7
Med 5.1 utgang bruker du 6x kompositt.
Dette valget har du, hvis vil at lydprosessen skal gå gjennom prosessorene (DAC) i spilleren (og ikke forsterkeren) og gjøre om til analogt signal før lyden sendes til reciver/forsterker.

Den har også digitale utganger, både optisk og coax, som sender lyden digitalt.

Den har en redigeringsmulighet ved bruk av RW plater. Du kan da gå inn etter du har tatt opp og fjerne de delene du ikke vil ha. Kjekt hvis du tar opp film med reklame (fra TV3 for eksempel)

Sony:
Jeg har modellen før denne. Den nye modellen er bedre, så jeg kan anbefale denne.
Jeg er overrasket over kvaliteten på opptakene selv om du bruker lavere kvalitetsniva.

Begge har "vanlig coax" (antennekabel) inngang og utgang. akkurat som VHS spillere.

Håper dette var oppklarende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2005 12.42.05 #10 av 10
Postet av: Torja
:D Hei hva med Panasonic H85 sin til rundt 5000,-. Den har fått god kritikk og har 80 Gig hardisk. Finner den på siba.no, følg link under:
http://www.siba.no/index.aspx?Identifier=NO22733

Hilsen :lol: 8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar