Logo

DVD spiller at GOD kvalitet?

Skriv et svar
18.04.2005 13.05.08 #1 av 10
Postet av: Phelsior
Hoi!

Er i den situasjon at jeg skal kjøpe ny DVD spiller til min Pioneer PDP-435FDE. Gjerne med HD opptaksmuligheter.

Jeg er i utgangspunktet mer interessert i stereolyd enn surround, så DVD spilleren må levere god vare i tillegg til å kunne støtte HDMI signaler.
Jeg er også kresen på utseende på komponentene, og hater designen til Denon, NAD, Onkyo etc etc.

Hvis noen har noen tips til bra dvd spillere til meg og mine kresne kriterier, så hadde jeg vært meget takknemlig :)
Lytt til musikken, ikke bare hør på den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 13.17.03 #2 av 10
Postet av: sax
DV-668AV
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 13.21.55 #3 av 10
Postet av: kjetilkl
"Phelsior" skrev:Hoi!

Jeg er i utgangspunktet mer interessert i stereolyd enn surround, så DVD spilleren må levere god vare i tillegg til å kunne støtte HDMI signaler.
Jeg er også kresen på utseende på komponentene, og hater designen til Denon, NAD, Onkyo etc etc.


Jeg er litt usikker på features med hensyn til HD, men kjenner meg litt igjen på hva du skriver om design.

-De jeg liker designet på er f.eks harman Kardon sine (men de ligger nok litt etter på features) og så er jo toppmodellene til Sony og Philips veldig fine da ...

http://www.hjemmekino.no/database/recinfo.aspx?ID=50

http://www.hjemmekino.no/database/recinfo.aspx?ID=52

http://www.consumer.philips.com/catalog ... llSize.jpg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 13.30.42 #4 av 10
Postet av: Phelsior
Den Pioneeren har ihvertfall det jeg trenger av specs (uten å ha hørt på den da), men er litt traust i designet. Takk for tipset, skal ihvertfall få hørt på den ved anledning.

Vil gjerne ha flere tips :)
Lytt til musikken, ikke bare hør på den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 15.32.42 #5 av 10
Postet av: arntos
Legg et par lapper til på disken og kjøp DV868, enda bedre bildebehandling. Men fortsatt samme trauste designet :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.04.2005 17.45.29 #6 av 10
Postet av: Runel
Ville gått får 868 da får du "HD-kvalitet" ved vanlig DVD avspilling på 435 via HDMI.

Pioneer kommer med nye dvd spillere iløpet av sommeren/høsten 868 er moden for utskiftning har vært med i 2 år.

Har 668 selv å er knall fornøyd :D Kjøpte når den kom, skal ha erstarteren for den når den kommer en gang....
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 12.47.19 #7 av 10
Postet av: Vittula
Disse forslagene faller kanskje et stykke fra stammen, siden ingen av dem har opptaksmuligheter og kun én har HDMI-utgang.. Jeg nevner dem likevel siden jeg vet de yter veldig bra og fordi de er ganske hyggelige å hvile øynene på:

- Arcam DiVA DV79
- Micromega Premium DVD2
- T+A DVD 1230 R

Micromega'n er en utgått modell, så den er kanskje ikke så lett å få tak i. Dessuten har den (etter hva jeg kan huske) ingen HDMI utgang. Alikevel leverer den et fjellstødt bilde og flott lyd i både to og fem kanaler... T+A'en har heller ikke HDMI utgang, men er om mulig ennå bedre på alle områder, samt at den i mine øyne er nydelig å se på. Da står vi igjen med Arcam'en, som faktisk har HDMI utgang, ser nesten like bra ut som T+A'en, koster omlag 10 laken mindre - og har fått skryt for ytelsene i stereo. (Har i grunnen samme inntrykk av flere arcam-produkter). Har dog ikke sammenlignet spillerne direkte, så noen felles vurdering kan jeg desverre ikke tilby. Uansett har du noen alternativer.. -Lykke til hvertfall!

T+A'en og Arcam'en kan trolig skaffes på Oslo Hi Fi Center: http://www.oslohificenter.no/prod/el/el.html
Mvh Christian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 13.20.10 #8 av 10
Postet av: System Audio frelst
Samsung 935 (mener det er riktig nummer :o ) har HDMI og meget bra billedbrikke. Den er både rimelig og meget bra. Dersom du klarer deg med DVi har Cambridge en DVD spiller som gjorde det veldig bra i test. Mener den hadde Faroudja brikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 14.29.52 #9 av 10
Postet av: larax
Philips DVP 9000 S Helt rå til 4,500 Har HDMI og oppskalering til 720 og 1080
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 16.28.05 #10 av 10
Postet av: Runel
Hvis du skal ha med opptaker+god bildekvalitet er DVR920H et godt alternativ. Sony kommer også med HDMI utgang på opptaker prisen blir ca 11k.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar