Logo

DVD opptager kontra DVD avspiller

Skriv et svar
07.10.2005 21.37.32 #1 av 4
Postet av: jankappel
Vurderer å kjøpe en dvd opptager (med hd), men trenger også en ny DVD avspiller.
Så spørsmålet blir da :hvordan er avspillings kvaliteten på en opptager til ca 6k kontra en avspiller til feks 3k.
For meg er ikke avspillings kvaliteten på det jeg tar opp fra tv, noen topp prioritet (heia tufte skal sees en gang og så slettes, kommer aldri til å brenne noe av dette til DVD uansett), men kvaliteten på DVD avspilling er derimot viktig.
Ville det være en tanke å kjøpe en billig hd opptager til ca 3k og en separat avspiller til 3k for å få hdmi/dvi utgang på avspilleren (kobles til 42" plasma)?
Skikkelig rotete sørsmål men håper dere skjønner hva jeg mener, leser jo masse tester på spillere og opptagere men de blir aldri vurdert i forhold til hverandre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 22.23.16 #2 av 4
Postet av: thomaswh
Du får mye bedre kvalitet på en spiller til 3k, mot en opptager til 6k. Du bør nok kjøpe deg en av hver. Du får Philips DVP-9000S, som er en av markedets beste DVD-spillere UANSETT PRIS (I følge Lyd & Bilde, bla.) til 2700 kroner i Sverige! Anbefales! Jeg skal bestille en i disse dager. Skal også kjøpe en opptager, også fra Philips. Kun for opptak. Ikke for å se på filmer med! :)

Philips DVP-9000S har blitt vurdert mot spillere opp i mot 12.000 kroner, og det sies at bildekvaliteten er så og si helt lik på denne spilleren til 2700 kroner, og feks. Denon og Yamaha spillere til 10.000-12.000 kroner! Ikke dårlig... :)

Det er SVÆRT viktig å IKKE bare gå etter PRIS på spillere. Philips DVP-9000S er et godt eksempel på dette. Den er forholdsvis billig, og banker alle konkurrentene i sin prisklasse, samt legger seg helt opp i mot de i neste prisklasse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2005 08.29.42 #3 av 4
Postet av: jankappel
Høres interesant ut det, sjekka litt på nettet og Fant dvp9000s til 2900 hos siba i norge også, men snakker du om svenske kr?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 04.22.09 #4 av 4
Postet av: thomaswh
Nei, Svenske kroner omregnet til Norske. 2700 Norske ble det. JØSS, 2995 Norske på Siba! Ikke dårlig! Takk for tipset! Da lønner det seg faktisk å kjøpe den i Norge! Da slipper jeg å bruke bensinpenger/matpenger/bompenger på Sverigetur for å hente spilleren på posten i Strømstad! TAKK FOR TIPSET! *bestille med en gang* :D

PS!

--->

Philips DVP-9000H (noter H'en istedenfor S'en) kommer snart! Det er essentielt en DVP-9000S bare med harddisk og DVD-opptak. Man får altså en av markedets beste dvd-spilleren med opptaksfunksjoner! Snart! :D Foreløpig ligger prise på ca 9000 kr for den! :) Mulig jeg venter og kjøper den istedenfor, for jeg trenger dvd-opptaker også! :) Det beste fra to verdener! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar