Logo

DVD-HD-opptaker og MP3 HDTV

Skriv et svar
02.05.2005 07.58.02 #1 av 8
Postet av: man
Hei!
Skal kjøpe DVD-opptaker, men har et par spørsmål.
Jeg har tenkt til å la hele Mp3-samlinga ligge på HD, er det noe jeg må
tenke på i den forbindelse?
Er det noe vits i å ta høyde for HD-TV på brenneren?
Eller koster det mer enn det smaker for tida?
Jeg har sett mye på Sony RDR-HX910....
Finnes det noe bedre i ca samme prisklasse?

Er glad for alle tibakemeldinger... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.05.2005 08.34.31 #2 av 8
Postet av: Runel
Hei, velkommen til forumet :)

HD-TV finnes så vidt jeg vet ikke på DVD opptakere ennå. Det vil isåfall koste en god del... Pioneer kommer med nye dvd opptakere hvor man kan legge inn CD er på hardisken. Har ikke sett de enda men regner med at de blir bra :wink:
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.05.2005 09.59.56 #3 av 8
Postet av: man
Er det slik at det ikke går ann å legge inn musikk, filmer osv. på HD for de fleste DVD-opptakere??
Det ble nevnt 1 spiller her..... Finnes det flere som kan dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.05.2005 10.15.55 #4 av 8
Postet av: Runel
Vet ikke av noen flere, men kan ikke alle DVD opptakerne på markedet.

Pioneer er den første opptakeren som har denne funksjonen med å legge inn musikk som jeg har hørdt om. Mulig det går på andre men da kan det bli vanlig CD og ikke omforming inne i opptakeren til MP3 tipper jeg :roll:
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 16.04.20 #5 av 8
Postet av: unIQue
Den eneste jeg vet om som har denne funksjonen er denne :

http://www.hjemmekino.no/database/recinfo.aspx?ID=66

har selv lett etter dvd/hd opptaker med MP3 spilling fra hard-disk.

Minuset med denne opptakeren er at du ikke kan se på andre ting mens du tar opp. Der er Pioneer sine opptakere suverene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 17.55.57 #6 av 8
Postet av: Snoop
Hei Jeg har kjøpt meg den siste Pioneer DVD brenneren DVR433. Den er veldig bra men Jukebox funksjonen syns jeg er helt ubrukelig :cry: .
Cdene som skal legges på HDD utføres i sanntid !! . Med andre ord du må sitte å høre på alle cdene du skal legge inn på HDD. Du kan tenke deg selv om du har noen hundre CDer :lol:

Snoop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 17.57.24 #7 av 8
Postet av: Snoop
Hei Jeg har kjøpt meg den siste Pioneer DVD brenneren DVR433. Den er veldig bra men Jukebox funksjonen syns jeg er helt ubrukelig :cry: .
Cdene som skal legges på HDD utføres i sanntid !! . Med andre ord du må sitte å høre på alle cdene du skal legge inn på HDD. Du kan tenke deg selv om du har noen hundre CDer :lol:

Snoop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 20.27.40 #8 av 8
Postet av: xuax
LG var vel ute med jukebox funksjon på forrige generasjons hdd opptakere tar jeg ikke helt feil.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar