Logo

DLP regnbuer, noe man venner seg til?

Skriv et svar
31.10.2006 20.12.47 #1 av 6
Postet av: elsatani
... eller venner seg av? ;)

Jeg legger ivertfall ikke merke til dette lengre, eller tenker ikke over det ivertfall. I begynnelsen la man greit merke til det på mørke filmer med tekst, hvor man byttet fokus fra tekst til film. Nå må jeg innrømme det er totalt fraværende..

Noen som er med meg her?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2006 20.52.25 #2 av 6
Postet av: Rune
Jeg er heldigvis blant dem som aldri har vært plaget av dette . Må aktivt se etter dette. Mange opplever det samme som deg at man ikke legger merke til dette lenger.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2006 21.21.10 #3 av 6
Postet av: elsatani
Jeg har holdt kjeft om det til alle som har vært her, og det er nå ingen som har kommentert noe ;)

Så det er vel mye med at når man vet det er der, så ser man det og det kan irritere. Hadde jeg ikke lest om det her hadde jeg sikkert aldri reagert på det i det hele tatt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2006 17.02.46 #4 av 6
Postet av: boly
Dere som har erfaring med regnbuer, er det bare ved teksting på filmer man ser dette?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2006 18.41.19 #5 av 6
Postet av: guran1942
Har hatt kino med DLP prosjektor på i 2 år nå, merket litt regnbue de første ukene, ikke nå lenger, da må jeg isåfall fokusere veldig på å legge merke til dem.
Har opplevd regnbue på mørke scener med skarp kontrast og bevegelse, (Ringenes herre,fakkel som beveger seg i hule).
Har heller ikke nevnt det for besøkende, ingen har reagert heller :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2006 13.54.48 #6 av 6
Postet av: elsatani
Godt å høre :)

Nei det er ikke bare på teksting, men jeg merket det best om det var tekstet i mørke scener. Når man da flyttet fokuset fra selve tekstingen til selve filmen, så kunne man ganske godt se disse "regnbuene".

Nå er det ikke noe jeg legger merke til lengre :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar