Logo

DivX/Xvid på DVDS550

Skriv et svar
25.09.2005 10.48.43 #1 av 3
Postet av: danielchr
Har som det står i topic en DVDS550 fra Yamaha. Har tidligere ikke hatt noen problemer med å spille av DivX/Xvid videofiler som jeg har hentet ned fra nettet, men nå i den senere tid har jeg hatt mer og mer problemer med akkurat dette. Det er akkurat som om spilleren hopper over en og annen frame (skjer ca. hvert 10.sekund). Når jeg spiller av de samme filene på PC'n glir bildet helt perfekt, så det er ikke noe feil med filene. Har prøvd å oppgradere firmware/software på spilleren selv med programvaren som ligger på Yamaha sine nettsider, uten at det ble bedre.

Noen som har noen tips til meg? Er det at de nyeste videofilene blir komprimert FOR godt til at den takler det? Litt frustrerende, og jeg gidder ikke koble PC'n til heller mtp. avstanden til stua :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 07.41.15 #2 av 3
Postet av: ovegeir
"danielchr" skrev:Har som det står i topic en DVDS550 fra Yamaha. Har tidligere ikke hatt noen problemer med å spille av DivX/Xvid videofiler som jeg har hentet ned fra nettet, men nå i den senere tid har jeg hatt mer og mer problemer med akkurat dette. Det er akkurat som om spilleren hopper over en og annen frame (skjer ca. hvert 10.sekund). Når jeg spiller av de samme filene på PC'n glir bildet helt perfekt, så det er ikke noe feil med filene. Har prøvd å oppgradere firmware/software på spilleren selv med programvaren som ligger på Yamaha sine nettsider, uten at det ble bedre.

Noen som har noen tips til meg? Er det at de nyeste videofilene blir komprimert FOR godt til at den takler det? Litt frustrerende, og jeg gidder ikke koble PC'n til heller mtp. avstanden til stua :)


Jeg tror jeg vet hva det kan være.
Har hatt et lignende problem med at bildet hakker fremover, dette skjer stort sett kun på single file filer med mp3 kodet lyd, altså ikke på 2 disk versjoner med AC3 lyd. Jeg søkte en del på nettet og kom tilfeldigvis over noe som kalles "Packed bitstream", det er vist en del spillere som har problemer med å takle dette. Jeg fant et program som fjerner "packed bistream" (programmet leser avi filen og lagrer den på nytt), veldig kjapt gjort. Etter at jeg har begynt å bruke dette programmet kan spilleren min ta absolutt alle format av DivX/Xvid. Helt genialt!
Programmet heter MPEG4 modifier.
Håper det løser problemet ditt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 15.44.08 #3 av 3
Postet av: danielchr
Flottings! Må teste ut dette! Tusen takk :D :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar