LateEntry
Aktiv
E-post
Sony forsterkeren min har bare en coxial digital inngang. Jeg har to digitale lydkilder med coxiale digitale utganger. For øyeblikket har jeg en y-kobling inn i forsterker og de digitale lydkildene får dermed hver deres inngang i y-koblingen. Problemet er at med den y-koblingen jeg har må jeg koble ut den ene digitale kilden for å få lyd i den andre, og vise versa. Finnes det en løsningen på problemet mitt? En spesialkobling eller en form for switch?
LateEntry
Aktiv
E-post
Var innom Clas Ohlson idag, og de hadde forskjellige typer rca vekslere, men samtlige som jeg såg var analoge (med høyre og venstre innganger) Det var heller ikke noe hjelp å få av betjeningen.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
"LateEntry" skrev:Var innom Clas Ohlson idag, og de hadde forskjellige typer rca vekslere, men samtlige som jeg såg var analoge (med høyre og venstre innganger) Det var heller ikke noe hjelp å få av betjeningen.
Det stemmer, men du kan fint bruke disse RCA switchene.
Signalet vil fortsatt være digitalt.
Bruk for eksempel kun venstre inn/utgangene eller høyre inn/utgangene
LateEntry
Aktiv
E-post
Clas Ohlsen hadde flere rca vekslere, men ingen "automatiske", dvs at en måtte fysisk bort å trykke/skru. Da kan en jo nesten like godt skifte frem og tilbake på kabelene. Finnes det ingen andre "automatiske" løsninger på problemet?